Web ja peliteknologian soveltaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BX91-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
07.05.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
27.10.2025 - 12.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Olli Koskimaa
- Johan Kuparinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIEX25S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 25S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
-
TLTITVT24SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 24SV Lahti
-
TLTIIITDD25SBachelor's Degree Programme in Industrial Information Technology 25S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia pienryhmässä asiantuntijana ja ratkaista tehtäviä yhdessä
- toimia osana ketteriä projektimenetelmiä käyttävässä projektissa
- suunnitella Web ja pelikäyttöliittymiä
- suunnitella ja toteuttaa peliympäristöjä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutetaan pienryhmissä Unity3d-työkalulla peli sekä palvelinsovellus jonka avulla peli kommunikoi tietokantaan pelin statistiikkaa.
Ajoitus ja läsnäolo
Syysloman jälkeen loppusyksy 2023
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kurssin moodlesivuilta löytyvä materiaali
Oppimisympäristö
moodle.lut.fi ja zoom
Sisältö
Opiskelija osaa toteuttaa pienryhmäprojektina pelin ja pelin käyttämän taustapalvelun joka tallentaa tietokantaan pelin statistiikan.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Unity perusteet
Arviointimenetelmät
Pienryhmäharjoitustyö
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu projektiin tai pienryhmällä ei synny kriteerit tätyttävää toteutusta.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osallistuu projektiin minimiosuudella ja pienryhmän tuotos täyttää minimivaatimukset.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija toteuttaa aktiivisesti oman osansa projektista. Pienryhmän tuotos täyttää vaatimukset.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija toimii aktiivisesti projektin vastuullisena ja johtavana toimijana. Projektin lopputulos on erinomainen ja monipuolinen.