Siirry suoraan sisältöön

Tunteet ja asiakaskokemus (2 op)

Toteutuksen tunnus: YL00CX08-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 04.08.2025

Ajoitus

06.01.2025 - 17.08.2025

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 250

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, YAMK

Opettaja

  • Petra Yli-Kovero

Opetusryhmät

  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 40. Avoin AMK: 40.)

Ryhmät

  • LLABYTO24H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
• ymmärtää tunteiden merkityksen asiakaskokemuksessa ja kilpailijoista erottautumisessa
• ymmärtää tunteiden vaikutuksen päätöksentekoon sekä tiedostetusti että tiedostamatta
• ymmärtää henkilöstön roolin tunnekokemuksen luomisessa
• osaa mitata tunteita ja soveltaa mittaustapoja
• osaa arvioida tunteiden merkityksen tulevaisuutta yritysten erottaumistekijänä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus on suunnattu kaikille YAMK-opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tunteiden vaikutuksesta asiakaskokemukseen, joko myyjän/palveluntuottajan tai asiakkaan näkökulmasta. Opiskelijalla tulisi olla jo perustiedot asiakaskokemuksen rakentumisesta hallussa, mutta aiheen teoriaa palautellaan mieleen kurssilla.

Opintojakson toteutuu itsenäisenä verkko-opintona Moodle-alustalla.

Opintojakso koostuu seuraavista osista:
OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Kurssin suoritus rakentuu seuraavista tehtävistä:
• osiokohtaiset itseopiskelumateriaalit, joista osa on englanninkielisiä
• osiokohtaiset opintopäiväkirjatehtävät
• lopputentti

Ajoitus ja läsnäolo

Itsenäisesti suoritettava, ei ajoitettuja tapahtumia.

Suoritusmerkinnät viedään LABn Peppiin vähintään kerran kuussa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali osoitetaan opintojakson Moodle-alustalla.

Oppimisympäristö

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op = n. 55 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

OSIO 1 Tunteiden merkitys
OSIO 2 Tunteiden vaikutus asiakaskokemukseen
OSIO 3 Henkilöstön rooli tunnekokemuksessa
OSIO 4 Tunteiden mittaaminen
OSIO 5 Tunteiden tulevaisuus
Lopputentti

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintopäiväkirjatehtäviä ei arvioida, niihin ei tarvitse merkitä lähdetietoja, vaan ne saavat olla hyvinkin vapaamuotoisia pohdintoja ja oivalluksia aiheesta. Huomioithan, että opintopäiväkirjatehtävät käyvät läpi TurnIt tarkistuksen.

Itseopiskelumateriaalit toimivat lopputentin aineistona, josta tulee saada vähintään arvosana 5 hyväksytyn suorituksen saamiseksi. Tentin saa tarvittaessa uusia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Hylätty (0)

Hylätty (arviointikriteerit)
• opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita
• opiskelija ei ole suorittanut kurssilla annettuja itseopiskelumateriaaleja ja/tai opintopäiväkirjatehtäviä hyväksytysti
• opiskelija ei ole saanut vaadittua arvosanaa (5) lopputentistä

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hyväksytty (arviointikriteerit)
• opiskelija on saavuttanut opintojakson oppimistavoitteet
• opiskelija on suorittanut kurssilla annetut itseopiskelumateriaalit ja/tai opintopäiväkirjatehtävät hyväksytysti
• opiskelija on saanut vähintään arvosanan (5) lopputentistä