Varhaiskasvatuksen kehittämistehtävä (10 op)
Toteutuksen tunnus: AH00CY98-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.07.2024 - 31.01.2025
Ajoitus
12.08.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Avoin AMK, sosiaali ja terveys
Opettaja
- Pipsa Murto
- Outi Kokko-Muhonen
Ryhmät
-
HLTIAVOSOS24SAvoin AMK, Varhaiskasvatuksen sosionomin opinnot 24S, Lahti
Osaamistavoitteet
-kuvata kehittämistehtävänsä tavoitteet, keskeisen sisällön ja toteutussuunnitelman
- tuoda esille, kuinka kehittämistehtävä tukee opiskelijan omaa ammatillista kasvua
- huomioida mahdolliset lupa-, tekijänoikeus- ja salassapitoasiat
- toteuttaa työelämää hyödyttävän kehittämistehtävän hyväksytyn suunnitelman pohjalta
- raportoida toteutuksensa ja esittää kehittämistehtävänsä tiivistetyn tuotoksen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso kuuluu Varhaiskasvatuksen sosionomin opinnot sosionomeille AMK 60 op -opintokokonaisuuteen. Toteutukselle voidaan ottaa vain sosionomitutkinnon täydentämiseksi ko. 60 op kokonaisuutta suorittavia opiskelijoita.
Varhaiskasvatuksen kehittämistehtävä 10 op koostuu hyväksytystä suunnitelmasta, sekä sen mukaisesta toteutuksesta ja lopputuotoksesta. Tehtävän toteutusvaihtoehdot esitellään tarkemmin opintojakson moodlessa.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojaksoon ei sisälly läsnäoloa vaativaa opetusta. Tehtävä suoritetaan itsenäisesti, ja siihen on saatavilla ohjausta opiskelijan tarpeen mukaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään H3 -tason kriteerien täyttymistä
· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu monipuolisesti perustellen, vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen
· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu hyödyntäen aikaisempaa kokemusta ja koulutusta
· Kehittämistehtävä sisältää reflektiivistä kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin
· Kehittämistehtävä on hyvin jäsennelty, tehtäväkokonaisuuden kaikki osa-alueet huomioiva
· Lähdeviitteet noudattavat hyvin LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu osittain tai puutteellisesti, vain vähäisesti vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen
· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu niukasti, ja aikaisemman kokemuksen ja koulutuksen hyödyntäminen jää vähäiseksi
· Kehittämistehtävä sisältää vain niukkaa kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin
· Kehittämistehtävän jäsennelty on puutteellinen, tehtäväkokonaisuuden kaikkia osa-alueita ei ole huomioitu
· Lähdeviitteet noudattavat LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja vain osittain tai lähteiden merkitsemisessä on merkittäviä puutteita
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu monipuolisesti perustellen, vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen
· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu hyödyntäen aikaisempaa kokemusta ja koulutusta
· Kehittämistehtävä sisältää reflektiivistä kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin
· Kehittämistehtävä on hyvin jäsennelty, tehtäväkokonaisuuden kaikki osa-alueet huomioiva
· Lähdeviitteet noudattavat hyvin LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu erittäin monipuolisesti ja laajasti perustellen, vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen
· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu perustellusti, hyödyntäen aikaisempaa kokemusta ja koulutusta
· Kehittämistehtävä sisältää laajaa ja monipuolista reflektiivistä kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin
· Kehittämistehtävä on erittäin hyvin ja loogisesti jäsennelty, tehtäväkokonaisuuden kaikki osa-alueet huomioiva eheä kokonaisuus
· Lähdeviitteet noudattavat erittäin hyvin LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja