Siirry suoraan sisältöön

Varhaiskasvatuksen kehittämistehtävä (10 op)

Toteutuksen tunnus: AH00CY98-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.07.2024 - 31.01.2025

Ajoitus

12.08.2024 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Avoin AMK, sosiaali ja terveys

Opettaja

  • Pipsa Murto
  • Outi Kokko-Muhonen

Ryhmät

  • HLTIAVOSOS24S
    Avoin AMK, Varhaiskasvatuksen sosionomin opinnot 24S, Lahti

Osaamistavoitteet

-kuvata kehittämistehtävänsä tavoitteet, keskeisen sisällön ja toteutussuunnitelman
- tuoda esille, kuinka kehittämistehtävä tukee opiskelijan omaa ammatillista kasvua
- huomioida mahdolliset lupa-, tekijänoikeus- ja salassapitoasiat
- toteuttaa työelämää hyödyttävän kehittämistehtävän hyväksytyn suunnitelman pohjalta
- raportoida toteutuksensa ja esittää kehittämistehtävänsä tiivistetyn tuotoksen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso kuuluu Varhaiskasvatuksen sosionomin opinnot sosionomeille AMK 60 op -opintokokonaisuuteen. Toteutukselle voidaan ottaa vain sosionomitutkinnon täydentämiseksi ko. 60 op kokonaisuutta suorittavia opiskelijoita.

Varhaiskasvatuksen kehittämistehtävä 10 op koostuu hyväksytystä suunnitelmasta, sekä sen mukaisesta toteutuksesta ja lopputuotoksesta. Tehtävän toteutusvaihtoehdot esitellään tarkemmin opintojakson moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojaksoon ei sisälly läsnäoloa vaativaa opetusta. Tehtävä suoritetaan itsenäisesti, ja siihen on saatavilla ohjausta opiskelijan tarpeen mukaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään H3 -tason kriteerien täyttymistä

· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu monipuolisesti perustellen, vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen

· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu hyödyntäen aikaisempaa kokemusta ja koulutusta

· Kehittämistehtävä sisältää reflektiivistä kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin

· Kehittämistehtävä on hyvin jäsennelty, tehtäväkokonaisuuden kaikki osa-alueet huomioiva

· Lähdeviitteet noudattavat hyvin LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu osittain tai puutteellisesti, vain vähäisesti vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen

· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu niukasti, ja aikaisemman kokemuksen ja koulutuksen hyödyntäminen jää vähäiseksi

· Kehittämistehtävä sisältää vain niukkaa kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin

· Kehittämistehtävän jäsennelty on puutteellinen, tehtäväkokonaisuuden kaikkia osa-alueita ei ole huomioitu

· Lähdeviitteet noudattavat LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja vain osittain tai lähteiden merkitsemisessä on merkittäviä puutteita

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu monipuolisesti perustellen, vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen

· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu hyödyntäen aikaisempaa kokemusta ja koulutusta

· Kehittämistehtävä sisältää reflektiivistä kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin

· Kehittämistehtävä on hyvin jäsennelty, tehtäväkokonaisuuden kaikki osa-alueet huomioiva

· Lähdeviitteet noudattavat hyvin LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

· Kehittämistehtävän suunnitelma, tavoitteet, tehtävän teoreettinen viitekehys sekä toteutuksessa käytetyt menetelmät on kuvattu erittäin monipuolisesti ja laajasti perustellen, vaatimuksiin perustuvaa teoria-aineistoa hyödyntäen

· Oman ammatillisen kasvun tavoitteet on kuvattu perustellusti, hyödyntäen aikaisempaa kokemusta ja koulutusta

· Kehittämistehtävä sisältää laajaa ja monipuolista reflektiivistä kuvausta keinoista, jotka tukevat omia ammatillisia vahvuuksia sekä kehittämiskohteita suhteessa tavoitteisiin

· Kehittämistehtävä on erittäin hyvin ja loogisesti jäsennelty, tehtäväkokonaisuuden kaikki osa-alueet huomioiva eheä kokonaisuus

· Lähdeviitteet noudattavat erittäin hyvin LAB-ammattikorkeakoulun ohjeistuksen mukaisia viittaustapoja