Siirry suoraan sisältöön

Holistic Approach to Well-Being Tourism (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CC24-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 10.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Complementary competence, Bachelor's

Opettaja

  • Johanna Heinonen-Kemppi

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)

Ryhmät

  • LLPREX25KIB
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lappeenranta
  • LLTIEX25K2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, tietojenkäsittely, Lahti
  • LLTIEX25K3
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, matkailu, Lahti
  • LLPREX25KH
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
  • LLTIEX25K1
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lahti
  • LLABTO24-25E
    Complementary competence (Bachelor's) 2024-2025, Faculty of Business and Hospitality Management

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1
  • Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö

Osaamistavoitteet

The student is able to
- illustrate well-being in a holistic way
- demonstrate the synergy between well-being and tourism and hospitality business
- measure and evaluate the impact of health and well-being

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Tämä on 100 % virtuaalikurssi, jonka tavoitteena on luoda kokonaisvaltainen kuva hyvinvointimatkailusta.

Ajoitus ja läsnäolo

Kurssialusta avataan 1.1.2025 ja voit tutustua kurssin materiaaleihin ja tehtäviin.
Kurssin johdantoluento pidetään perjantaina 10.1.2025 klo 14-16 Zoomissa, jonka jälkeen kurssitehtävät voi suorittaa itsenäisesti omassa tahdissaan.
Vapaaehtoisia ohjaussessiota on tarjolla seuraavasti
7.2.2025 klo 15.00 - 16.00
14.3.2025 klo 15 - 16.00
4.4.2025 klo 15.00 - 16.00
2.5.2025 klo 15-16.
30.5.2025 klo 15-16

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Smith M and Puczko L (2009) Health and Wellness Tourism. Oxford: Butterworth-Heinemann.
Lisää kirjallisuutta ja muuta oppimateriaalia on esitelty Moodlessa.

Työelämäyhteistyö

Tosielämän yrityscasen analysointi

Uusintamahdollisuudet

Verkkokokeet voi uusia kolme (3) kertaa.
Yksilötehtävät voidaan lähettää opettajan tarkistettaviksi ja kommentoitaviksi kurssin aikana, ja sitten korjata niitä kolme kertaa.
Kurssin päättymisen jälkeen tehtävät tarkistetaan kerran uudelleenarviointia varten kuuden kuukauden sisällä kurssin päättymisestä.

Oppimisympäristö

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste tarkoittaa keskimäärin 22 tuntia opiskelijatyötä. Tämä tarkoittaa, että opiskelija työskentelee kurssin aikana yhteensä 110 tuntia 10 viikon aikana. Tämä tarkoittaa n. 10 tuntia viikossa keskimäärin.
Kaikki tehtävät ja materiaalit ovat saatavilla kurssin alusta alkaen ja opiskelija voi edetä omaan tahtiinsa.

Sisältö

Tutustu hyvinvointimatkailuun kokonaisvaltaisesta näkökulmasta tällä virtuaalikurssilla! Kurssi syventyy hyvinvoinnin keskeiseen merkitykseen arjessa, sen hyödyntämiseen matkailu- ja majoitusalalla sekä hyvinvoinnin vaikutusten mittaamiseen. Opiskelijat perehtyvät myös digitalisaation rooliin hyvinvointimatkailussa ja analysoivat käytännön esimerkkejä alan yrityksistä.
Joustavat verkkotapaamiset ja itsenäiset tehtävät tarjoavat mahdollisuuden syventää osaamista omassa tahdissa. Kurssi antaa valmiudet ymmärtää hyvinvointia kokonaisvaltaisesti ja arvioida sen käytäntöjä matkailualalla.

Arviointimenetelmät

Opintojakso koostuu kolmesta osasta
OSA 1: PERUSTEET - Verkkoluennot ja niitä testaavat verkkokokeet 30 % arvosanasta
OSA 2: BLOGI - Hyvinvointimatkailun erityiskonseptin opiskelu 30 % arvosanasta
OSA 3: TEORIA ja TODELLISUUS - Miten teoriaa käytetään käytännössä - tapaustutkimus 40 % arvosanasta

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Jos opintojakson kokonaispistemäärä jää alle 50 kaikista kolmesta tehtävästä

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Student passes all the parts with basic knowledge.
Student provides basic information without any deeper analysis or own contribution.
There are flaws in academic writing.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Student passes all the parts in an average manner or has versitale results.
Student knows uses provided information nicely and shows skills in applying theory. S/he can provide some own analysis.
Academic writing skills are used.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Student passes all the parts in an excellent manner.
Student knows how to find reliable and relevant information and apply it to the project work. S/he shows skills for own analysis and conclusions.
Academic writing skills are almost perfect.