Holistic Approach to Well-Being Tourism (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CC24-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Complementary competence, Bachelor's
Opettaja
- Johanna Heinonen-Kemppi
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLPREX25KIBSaapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lappeenranta
-
LLTIEX25K2Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, tietojenkäsittely, Lahti
-
LLTIEX25K3Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, matkailu, Lahti
-
LLPREX25KHSaapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
-
LLTIEX25K1Saapuvat vaihto-opiskelijat 25K, pitkät vaihdot, liiketalous, Lahti
-
LLABTO24-25EComplementary competence (Bachelor's) 2024-2025, Faculty of Business and Hospitality Management
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
The student is able to
- illustrate well-being in a holistic way
- demonstrate the synergy between well-being and tourism and hospitality business
- measure and evaluate the impact of health and well-being
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä on 100 % virtuaalikurssi, jonka tavoitteena on luoda kokonaisvaltainen kuva hyvinvointimatkailusta.
Ajoitus ja läsnäolo
Kurssialusta avataan 1.1.2025 ja voit tutustua kurssin materiaaleihin ja tehtäviin.
Kurssin johdantoluento pidetään perjantaina 10.1.2025 klo 14-16 Zoomissa, jonka jälkeen kurssitehtävät voi suorittaa itsenäisesti omassa tahdissaan.
Vapaaehtoisia ohjaussessiota on tarjolla seuraavasti
7.2.2025 klo 15.00 - 16.00
14.3.2025 klo 15 - 16.00
4.4.2025 klo 15.00 - 16.00
2.5.2025 klo 15-16.
30.5.2025 klo 15-16
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Smith M and Puczko L (2009) Health and Wellness Tourism. Oxford: Butterworth-Heinemann.
Lisää kirjallisuutta ja muuta oppimateriaalia on esitelty Moodlessa.
Työelämäyhteistyö
Tosielämän yrityscasen analysointi
Uusintamahdollisuudet
Verkkokokeet voi uusia kolme (3) kertaa.
Yksilötehtävät voidaan lähettää opettajan tarkistettaviksi ja kommentoitaviksi kurssin aikana, ja sitten korjata niitä kolme kertaa.
Kurssin päättymisen jälkeen tehtävät tarkistetaan kerran uudelleenarviointia varten kuuden kuukauden sisällä kurssin päättymisestä.
Oppimisympäristö
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste tarkoittaa keskimäärin 22 tuntia opiskelijatyötä. Tämä tarkoittaa, että opiskelija työskentelee kurssin aikana yhteensä 110 tuntia 10 viikon aikana. Tämä tarkoittaa n. 10 tuntia viikossa keskimäärin.
Kaikki tehtävät ja materiaalit ovat saatavilla kurssin alusta alkaen ja opiskelija voi edetä omaan tahtiinsa.
Sisältö
Tutustu hyvinvointimatkailuun kokonaisvaltaisesta näkökulmasta tällä virtuaalikurssilla! Kurssi syventyy hyvinvoinnin keskeiseen merkitykseen arjessa, sen hyödyntämiseen matkailu- ja majoitusalalla sekä hyvinvoinnin vaikutusten mittaamiseen. Opiskelijat perehtyvät myös digitalisaation rooliin hyvinvointimatkailussa ja analysoivat käytännön esimerkkejä alan yrityksistä.
Joustavat verkkotapaamiset ja itsenäiset tehtävät tarjoavat mahdollisuuden syventää osaamista omassa tahdissa. Kurssi antaa valmiudet ymmärtää hyvinvointia kokonaisvaltaisesti ja arvioida sen käytäntöjä matkailualalla.
Arviointimenetelmät
Opintojakso koostuu kolmesta osasta
OSA 1: PERUSTEET - Verkkoluennot ja niitä testaavat verkkokokeet 30 % arvosanasta
OSA 2: BLOGI - Hyvinvointimatkailun erityiskonseptin opiskelu 30 % arvosanasta
OSA 3: TEORIA ja TODELLISUUS - Miten teoriaa käytetään käytännössä - tapaustutkimus 40 % arvosanasta
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Jos opintojakson kokonaispistemäärä jää alle 50 kaikista kolmesta tehtävästä
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Student passes all the parts with basic knowledge.
Student provides basic information without any deeper analysis or own contribution.
There are flaws in academic writing.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Student passes all the parts in an average manner or has versitale results.
Student knows uses provided information nicely and shows skills in applying theory. S/he can provide some own analysis.
Academic writing skills are used.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Student passes all the parts in an excellent manner.
Student knows how to find reliable and relevant information and apply it to the project work. S/he shows skills for own analysis and conclusions.
Academic writing skills are almost perfect.