Uudistuva ja uudistava johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YY00CV90-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
28.02.2025
Ajoitus
30.03.2025 - 02.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Moderni johtajuus (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Opettaja
- Riitta Forsten-Astikainen
- Emilia Laapio-Rapi
Ryhmät
-
TLTIYMOJO25SVModerni johtajuus (ylempi AMK), tekniikan ala 25SV Lahti
-
LLTIYMOJO25SVModerni johtajuus (ylempi AMK), liiketalouden ala 25SV Lahti
-
HLTIYMOJO25SVModerni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 25SV Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa johtamisen ajankohtaiset ilmiöt, teoriat ja mallit sekä seurata ajankohtaista johtamisen ja työelämän keskustelua
- tunnistaa uudistumisen edellytykset ja keinot muutoksessa johtamisessa
- tulkita ja kehittää organisaatiokulttuuria organisaation uudistumisen edistämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Valintakoeopintojakso, EI SAA JULKAISTA opiskeljoille
Arviointimenetelmät
Verkkotentti ja kirjallinen oppimistehtävä. Molemmista suorituksista pitää saada hyväksytty suoritus, jotta voi saada opintojaksosta arvosanan.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
oppimistehtävä ei noudata tehtävänantoa.
- oppimistehtävässä on vähemmän kuin vaaditut kolme lähdettä tai tehtävässä on käytetty muita kuin MOOC alustan lähteitä.
- lähteitä ei ole yhdistetty loogisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet puuttuvat ja/tai ne ovat virheellisiä eikä niissä noudateta asianmukaista ohjeistusta.
- oppimistehtävän ei noudata hyvän tieteellisen tavan mukaista kirjoitustyyliä joka on osoitettu Turnitin tarkastuksella.
- oppimistehtävästä puuttuu hakijan nimi
- oppimistehtävää ei ole kirjoitettu valmiiksi annetulle kirjoituspohjalle
- oppimistehtävä on palautettu muussa kuin PDF tallennusmuodossa.
- oppimistehtävästä puuttuu kirjaus tekoälyn käytöstä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- laatia oppimistehtävän, joka noudattaa tehtävänantoa ja on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
- lähteitä on niukasti, tavanomaisesti.
- lähteet on yhdistetty väljästi toisiinsa.
- rakenne on hajanainen, osin epälooginen.
- lähdemerkinnöissä ja viitteissä puutteita.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- laatia oppimistehtävän, joka noudattaa tehtävänantoa ja on tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
- lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- laatia oppimistehtävän, joka noudattaa tehtävänantoa ja on laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa.
- lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä.
- lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.