Infran kunnossapito (3 op)
Toteutuksen tunnus: AT00CD42-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, infratekniikka (2022, 2023)
Opettaja
- Jari-Pekka Sinkko
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLPRINFRA22SInfratekniikan koulutus 22S Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee väylärakenteiden elinkaariajattelun ja pystyy soveltamaan sitä väylien kunnossapitoon. Hän osaa päällysrakenteiden vaurioitumismekanismit sekä hoidon ja kunnostuksen pääperiaatteet.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutustapa Lähiopetus
Virtuaaliosuus 0 op
T&k-integraatio 0 op
Ajoitus ja läsnäolo
Toteutusaika 2.1.2025-31.7.2025
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Luennoilla jaettava materiaali
Uusintamahdollisuudet
Tentin voi uusia kaksi kertaa
Oppimisympäristö
Campus Tekniikka, Lappeenranta
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö 81h.
Luennot 30h.
Essee 20h.
Harjoitustyö 20h.
Itsenäinen opiskelu 11h.
Sisältö
väylärakenteiden elinkaariajattelu
päällysrakenteiden vaurioitumismekanismit
hoidon ja kunnostuksen pääperiaatteet
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Maarakennustekniikka
Tuotannonsuunnittelu (infra)
Kustannushallinnan perusteet (infra)
Arviointimenetelmät
Kirjallinen tentti ja essee sekä harjoitustyö
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa opintojakson olennaisia sisältöaiheita. Opiskelija osaa ohjatusti tehdä perustasoisia harjoituksia.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa vertailla ja analysoida opintojakson olennaisia sisältöaiheita ja niiden välisiä yhteyksiä. Opiskelija suoriutuu hyvin harjoituksista ja pystyy soveltamaan opittua käytäntöön.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa yhdistellä opintojakson sisältöaiheita ja perustella päätelmänsä. Hänellä on erinomaiset taidot harjoituksissa, hän osaa suunnitella ja kehittää itsenäisesti uusia ratkaisumalleja.