Siirry suoraan sisältöön

Espanja 2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: KP00CH26-3028

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 24.02.2025

Ajoitus

03.03.2025 - 20.04.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kielikeskus (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 35

Koulutus

  • Kieliopinnot LAB
  • Kieliopinnot LUT

Opettaja

  • Jonna Holkeri

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • KKIE24LUTH
    Kieli- ja viestintäopinnot 2024-2025, LUT
  • KKIE24LABH
    Kieli- ja viestintäopinnot 2024-2025, LAB

Pienryhmät

  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa käyttää työ- ja opiskelu- tai vapaa-ajan matkalla jokapäiväisissä puhetilanteissa tarvittavia perusrakenteita ja sanastoa
- kertoa ajankäytöstään ja päivittäisistä rutiineistaan (perheestä kertominen, henkilön kuvailu, harrastukset, ravintolassa asiointi, sää- ja ajanilmauksia, ostoksilla käynti ja sähköpostiviestin laatiminen)
- osaa perusrakenteet: artikkelit, kysymyssanat, demonstratiiviset adjektiivit ja pronominit, prepositiot, preesens, perfekti, lähifutuuri,
lukusanat 100-1000.

Tavoitetaitotaso A1

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kirjallisten ja suullisten taitojen harjoittaminen, harjoitustehtäviä, itsenäistä työskentelyä.

Ajoitus ja läsnäolo

Opetusta 24 oppituntia (verkko-opetus Zoomissa). Suullisen kielitaidon arviointi jatkuvan arvioinnin perusteella edellyttää 75 % aktiivista läsnäoloa tai suullisen kuulustelun. Aikataulut: TimeEdit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan antama materiaali verkossa (Moodlessa).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kirjallinen ja suullinen kuulustelu. Opiskelija opiskelee kurssin sisällön täysin itsenäisesti. Aikaa kuulusteluihin on kurssin päättymisen jälkeen kuukausi, Kirjallinen (EXAM-tilassa) ja suullinen kuulustelu Teamsin kautta. Sovi tapaaminen (kutsu) Teamsissa 30 minuutiksi, klo 8.30 – 16 maanantaista perjantaihin Kirjallinen kuulustelu EXAM-tilassa, varauslinkki Moodlessa kurssin loppupuolella.

Uusintamahdollisuudet

Kirjallinen kuulustelu EXAM-tilassa, varauslinkki Moodlessa kurssin päättymistä. Aikaa kuulusteluihin on kurssin päättymisen jälkeen kuukausi. Suullinen kuulustelu 15 min Teamsin kautta, jos tarve.

Oppimisympäristö

Lahden Kampus. Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 24 tuntia, itsenäiset työt 44 tuntia.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää työ- ja opiskelu- tai vapaa-ajan matkalla jokapäiväisissä puhetilanteissa tarvittavia perusrakenteita ja sanastoa, ja kertoa ajankäytöstään ja päivittäisistä rutiineistaan (perheestä kertominen, henkilön kuvailu, harrastukset, ravintolassa asiointi, sää- ja ajanilmauksia, ostoksilla käynti ja sähköpostiviestin laatiminen).

Rakenteet: artikkeleita, kysymyssanat, demonstratiiviset adjektiivit ja pronominit, prepositiot, preesens, perfekti, lähifutuuri, lukusanat 100-1000.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Espanja 1 tai vastaavat tiedot

Arviointimenetelmät

Kirjallinen kuulustelu. Suullinen kuulustelu tai arvosana jatkuvan arvioinnin perusteella, jatkuva arviointi edellyttää 75 % aktiivista läsnäoloa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan tiedot ja taidot ovat välttävällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden.
Opiskelija osaa viestiä välttävästi sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Opiskelija osaa osittain soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan tiedot ja taidot ovat hyvällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden.
Opiskelija osaa viestiä melko sujuvasti sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Opiskelija osaa pääosin soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan tiedot ja taidot ovat kiitettävällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden.
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.