Siirry suoraan sisältöön

Virtuaalisuunnittelun projekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: AT00BX31-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Konetekniikan koulutus

Opettaja

  • Simo Sinkko

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TLPRKONE21S
    Konetekniikan koulutus 21S Lappeenranta

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää mekanismien simulointiohjelmistoja ja simulaattoreita
- ymmärtää simulointiohjelmistojen tarjoamat mahdollisuudet sekä rajoitteet
- suunnitella, mallintaa ja analysoida haastavaa liikkuvaa mekanismia

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähitunnit viikoittain (4h)
Opiskelijat tekevät pienryhmissä koko kurssin kattavaa harjoitustyötä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähitunnit viikoittain.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Monikappaledynamiikan oppikirjat
Meveaan liittyvä materiaali
Unity-materiaali

Sisältö

Ryhmätyö; virtuaalisen työkoneen / ajoneuvon luominen (Digital Twin, virtuaalinen kaksonen)

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

SolidWorks-osaaminen
Konetekniikan simuloinnit -kurssi hyväksytysti suoritettu

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Harjoitustyötä / raporttia ei ole palautettu tai se ei täytä minimivaatimuksia.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Harjoitustyö on palautettu ajallaan ja tuotettu virtuaalimalli toimii. Raportti on ok.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Harjoitustyö on palautettu ajallaan. Tuotettu virtuaalimalli on rakennettu kohtuullisen tarkasti, ja se käyttäytyy melko realistisesti ja luotettavasti. Laadittu raportti on selkeä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Harjoitustyö on palautettu ajallaan. Tuotettu virtuaalimalli on rakennettu riittävän yksityiskohtaisesti, se käyttäytyy realistisesti ja toimii luotettavasti. Malli on näyttävä ja raportti on yksityiskohtainen ja selkeä. Myös omaa oppimista ja tekemistä on reflektoitu.