Siirry suoraan sisältöön

Uudistuva ja uudistava johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YY00CV90-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 28.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

30 - 130

Koulutus

  • Tekniikan alan koulutus (ylempi AMK), Uudistava johtaminen
  • Moderni johtajuus (ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala)
  • Moderni johtajuus (ylempi AMK, Liiketalouden ala)

Opettaja

  • Riitta Forsten-Astikainen
  • Emilia Laapio-Rapi

Opetusryhmät

  • Verkkotapaaminen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLTIYMOJO24SV
    Moderni johtajuus (ylempi AMK), liiketalouden ala 24SV Lahti
  • HLTIYMOJO24SV
    Moderni johtajuus (ylempi AMK), sosiaali- ja terveysala 24SV Lahti
  • TLTIYUJT24SV
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 24SV Lahti

Pienryhmät

  • Verkkotapaaminen

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa johtamisen ajankohtaiset ilmiöt, teoriat ja mallit sekä seurata ajankohtaista johtamisen ja työelämän keskustelua
- tunnistaa uudistumisen edellytykset ja keinot muutoksessa johtamisessa
- tulkita ja kehittää organisaatiokulttuuria organisaation uudistumisen edistämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

2.9.2024 klo 13-16 orientaatio ja aiheeseen johdattelu
23.9.2024 klo 14-16 kuumalinja ohjaustapaaminen
7.10.2024 klo 14-16 kuumalinja ohjaustapaaminen

Verkkotentin palautus moodleen 22.9.2024 mennessä.
Kirjallisen oppimistehtävän palautus moodleen 27.10.2024

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaali moodlessa

Arviointimenetelmät

Moodletentti, arviointi 5-0, muodostaa 40% arvosanasta
Kirjallinen oppimistehtävä, arviointi 5-0/täydennettävä, muodostaa 60% arvosanasta.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija saa alle 50% tentin pisteistä ja tentti on hylätty.
Opiskelija ei palauta kirjallista oppimistehtävää määräaikaan mennessä.
Oppimistehtävän turnitin tarkastus osoittaa, että opiskelijalla on suuria puutteita lähdeviitteisiin pohjautuvassa asiatyylisessä tekstin tuottamisessa.Opiskelijan tehtävä ei noudata tehtävänantoa.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa ja soveltaa niitä ongelmien ratkaisemisessa
-laatia tietoperustan, joka on tavanomainen ja osoittaa riittävää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
-opiskelija on käyttänyt lähteitä niukasti ja lähteet on yhdistetty aiheeseen väljästi.
- lähdemerkinnät ovat puutteellisia
- lähteinä on käytetty pääsääntöisesti ei-tutkimuksellisia lähteitä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa huolellisesti ja soveltaa niitä luovasti erilaisten ongelmien ratkaisemisessa
-laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, tarkoituksenmukainen ja osoittaa hyvää asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- Lähteet ovat soveltaen perusteltuja, myös tutkimuksia ja/tai vieraskielisiä lähteitä.
- Lähteet on yhdistetty perustellusti toisiinsa.
- Lähdemerkinnät ja viitteet ovat lähes virheettömiä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- yhdistää teoreettista ja käytännön tietoa kriittisesti ja soveltaa niitä luovasti monimutkaisten ongelmien ratkaisemisessa
-laatia tietoperustan, joka on ajankohtainen, laaja/syvällinen, kriittisesti valittu ja osoittaa analyyttista ja asiantuntijamaista perehtyneisyyttä.
- Lähteet ovat kriittisesti valittuja, monipuolisia ja perusteltuja, myös tutkimuksia ja vieraskielisiä lähteitä. -Lähteet on yhdistetty analyyttisesti toisiinsa.
- Lähdemerkinnät ja viitteet ovat virheettömiä.