UI/UX-koodausstudio (20 op)
Toteutuksen tunnus: AM00CM69-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
20 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Käyttökokemus ja käyttöliittymämuotoilun koulutus (2021, 2022, 2023)
Opettaja
- Jenni Hautamäki
- Matias Pietilä
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIUXUI22SKäyttökokemus ja käyttöliittymämuotoilun koulutus 22S Lahti
-
MLTIEX24SSaapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, muotoilu, Lahti
-
MLTIEX24Saapuvat vaihto-opiskelijat 2024, lyhyet vaihdot, muotoilu, Lahti
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- algoritmisen ajattelun periaatteet
- suunnitella toteuttamiskelpoisia vuorovaikutteisia ominaisuuksia ja käyttöliittymiä
- keskustella ammatillisesti ohjelmistokehittäjien sekä tietoverkkoasiantuntijoiden kanssa
- toteuttaa edistyneen prototyypin sovelluksesta tai muusta käyttöliittymästä
- tuoda asiakkaan/tilaajan kanssa käytäviin keskusteluihin käyttökokemuksen sekä teknisen toteutuksen näkökulmia.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, presentaatiot, oppimistehtävät yksin ja ryhmässä, yritysasiakasprojekti ryhmissä + henkilökohtainen prosessiportfolio.
Ajoitus ja läsnäolo
75% läsnäolo vaaditaan. Poissaoloja ei korvata, mutta päivän tehtävät palautetaan määrättyyn päivään mennessä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Työelämäyhteistyö
Yhteistyö yritysasiakkaiden kanssa.
Uusintamahdollisuudet
Ei uusintamahdollisuutta (opintojaksolla ei ole tenttiä).
Oppimisympäristö
Lähitapaamiset Lahden kampuksilla (Mukkulankatu 19 ja Niemenkatu 73), Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
20 ECTS-opintopistettä = n. 550 h opiskelua.
Sisältö
Studio syventää käyttöliittymä- ja -kokemusmuotoilijan pätevyyttä suunnitella ja toteuttaa edistyneitä prototyyppejä, ymmärtää perusteet yleisimmistä koodikielistä sekä toimia yhteistyössä ohjelmistokehittäjien ja tietoverkkoasiantuntijoiden kanssa.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso on osa käyttöliittymä- ja -kokemusmuotoilun 3. vuoden pakollisia ydinopintoja.
Arviointimenetelmät
Arviointiasteikko: Hylätty, 1–5. Yritysasiakasprojekti 40%, prosessiportfolio 20%, oppimistehtävät 20 % ja tuntiaktiivisuus 20 %.
Arviointiasteikko
1-5