Siirry suoraan sisältöön

UI/UX-koodausstudio (20 op)

Toteutuksen tunnus: AM00CM69-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

20 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Käyttökokemus ja käyttöliittymämuotoilun koulutus (2021, 2022, 2023)

Opettaja

  • Jenni Hautamäki
  • Matias Pietilä

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • MLTIUXUI22S
    Käyttökokemus ja käyttöliittymämuotoilun koulutus 22S Lahti
  • MLTIEX24S
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, muotoilu, Lahti
  • MLTIEX24
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 2024, lyhyet vaihdot, muotoilu, Lahti

Pienryhmät

  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- algoritmisen ajattelun periaatteet
- suunnitella toteuttamiskelpoisia vuorovaikutteisia ominaisuuksia ja käyttöliittymiä
- keskustella ammatillisesti ohjelmistokehittäjien sekä tietoverkkoasiantuntijoiden kanssa
- toteuttaa edistyneen prototyypin sovelluksesta tai muusta käyttöliittymästä
- tuoda asiakkaan/tilaajan kanssa käytäviin keskusteluihin käyttökokemuksen sekä teknisen toteutuksen näkökulmia.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, presentaatiot, oppimistehtävät yksin ja ryhmässä, yritysasiakasprojekti ryhmissä + henkilökohtainen prosessiportfolio.

Ajoitus ja läsnäolo

75% läsnäolo vaaditaan. Poissaoloja ei korvata, mutta päivän tehtävät palautetaan määrättyyn päivään mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.

Työelämäyhteistyö

Yhteistyö yritysasiakkaiden kanssa.

Uusintamahdollisuudet

Ei uusintamahdollisuutta (opintojaksolla ei ole tenttiä).

Oppimisympäristö

Lähitapaamiset Lahden kampuksilla (Mukkulankatu 19 ja Niemenkatu 73), Moodle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

20 ECTS-opintopistettä = n. 550 h opiskelua.

Sisältö

Studio syventää käyttöliittymä- ja -kokemusmuotoilijan pätevyyttä suunnitella ja toteuttaa edistyneitä prototyyppejä, ymmärtää perusteet yleisimmistä koodikielistä sekä toimia yhteistyössä ohjelmistokehittäjien ja tietoverkkoasiantuntijoiden kanssa.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakso on osa käyttöliittymä- ja -kokemusmuotoilun 3. vuoden pakollisia ydinopintoja.

Arviointimenetelmät

Arviointiasteikko: Hylätty, 1–5. Yritysasiakasprojekti 40%, prosessiportfolio 20%, oppimistehtävät 20 % ja tuntiaktiivisuus 20 %.

Arviointiasteikko

1-5