Siirry suoraan sisältöön

Esihenkilönä vieraanvaraisuusalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CY91-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 28.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus

Opettaja

  • Ann-Mari Karvinen

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Opintokäynti/ekskursio 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRHOTRA22S
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 22S Lappeenranta

Pienryhmät

  • Luennot 1
  • Opintokäynti/ekskursio 1
  • Seminaari 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• muodostaa kokonaiskäsityksen vieraanvaraisuusalan esimiesten keskeisistä tehtävistä
• tulkita vieraanvaraisuusalan toimintaympäristöä ja hän ymmärtää toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten vaikutukset esimiestyön näkökulmasta
• kehittää vieraanvaraisuusalan palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää esihenkilötyön merkityksen laadukkaan palvelutoiminnan mahdollistajana sekä hyvän ja innostavan työkulttuurin luojana. Opintojaksolla opitaan esihenkilötyön perustaitoja, palvelualaesihenkilön keskeisiä tehtäviä ja erilaisia rooleja sekä toimintamalleja.

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa tulkita vieraanvaraisuusalan toimintaympäristöä ja hän ymmärtää toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten vaikutukset esihenkilötyön näkökulmasta.Opiskelija oppii kehittämään palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä.

Opetusmenetelminä: luennot, keskusteleva opetus, ryhmätehtävät, yksilötehtävät, projektitehtävät, yritysvierailut.

Ajoitus ja läsnäolo

Kevätlukukausi 2024

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ilmoitetaan kurrsin alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aikaisemman esihenkilötyön kautta aikaisemmin hankittu osaaminen ja sen mahdollinen Ahotointi.

Työelämäyhteistyö

Yritysvierailut, vierailevat luennoitsijat.

Sisältö

Suomeksi
Palveluesihenkilön keskeiset tehtävät, roolit ja toimintamallit
Valmentava johtaminen, tiedolla johtaminen
Vieraanvaraisuusalan toimintaympäristön analysointi
Palvelu- ja myyntikulttuurin kehittäminen
Henkilöstöjohtaminen vieraanvaraisuusalalla
Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus

Arviointiasteikko

1-5