Esihenkilönä vieraanvaraisuusalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CY91-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 28.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus
Opettaja
- Ann-Mari Karvinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Opintokäynti/ekskursio 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Seminaari 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRHOTRA22SHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 22S Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
- Opintokäynti/ekskursio 1
- Seminaari 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• muodostaa kokonaiskäsityksen vieraanvaraisuusalan esihenkilöiden keskeisistä tehtävistä
• tulkita vieraanvaraisuusalan toimintaympäristöä ja hän ymmärtää toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten vaikutukset esihenkilötyön näkökulmasta
• kehittää vieraanvaraisuusalan palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esihenkikönä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää esihenkilötyön merkityksen laadukkaan palvelutoiminnan mahdollistajana sekä hyvän ja innostavan työkulttuurin luojana. Opintojaksolla opitaan esihenkilötyön perustaitoja, palvelualaesihenkilön keskeisiä tehtäviä ja erilaisia rooleja sekä toimintamalleja.
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa tulkita vieraanvaraisuusalan toimintaympäristöä ja hän ymmärtää toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten vaikutukset esihenkilötyön näkökulmasta.Opiskelija oppii kehittämään palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esimiehenä.
Opetusmenetelminä: luennot, keskusteleva opetus, ryhmätehtävät, yksilötehtävät, projektitehtävät, yritysvierailut.
Ajoitus ja läsnäolo
Kevätlukukausi 2024
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan kurrsin alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aikaisemman esihenkilötyön kautta aikaisemmin hankittu osaaminen ja sen mahdollinen Ahotointi.
Työelämäyhteistyö
Yritysvierailut, vierailevat luennoitsijat.
Sisältö
Suomeksi
Palveluesihenkilön keskeiset tehtävät, roolit ja toimintamallit
Valmentava johtaminen, tiedolla johtaminen
Vieraanvaraisuusalan toimintaympäristön analysointi
Palvelu- ja myyntikulttuurin kehittäminen
Henkilöstöjohtaminen vieraanvaraisuusalalla
Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus
Arviointiasteikko
1-5