Esihenkilönä vieraanvaraisuusalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CY91-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 23.09.2024
Ajoitus
27.09.2024 - 24.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sini Viinanen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• muodostaa kokonaiskäsityksen vieraanvaraisuusalan esihenkilöiden keskeisistä tehtävistä
• tulkita vieraanvaraisuusalan toimintaympäristöä ja hän ymmärtää toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten vaikutukset esihenkilötyön näkökulmasta
• kehittää vieraanvaraisuusalan palvelu- ja myyntikulttuuria osallistavana esihenkikönä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojaksolla perehdytään esihenkilötyöhön vieraanvaraisuusalalla vuorovaikutuksellisia verkkoluentoja sekä käytännönläheisiä tehtäviä hyödyntäen. Tehtävät ovat monipuolisia ja tyäelämälähtöisiä. Kurssimateriaalina hyödynnetään kirjallisuuden lisäksi esimerkiksi videoita ja podcasteja. Kurssilla ja luennoilla käytetään Howspace- ja Mentimeter-oppimisympäristöjä yhteisöllisen ja vuorovaikutuksellisen oppimisen mahdollistamiseksi.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkoluennot:
Pe 27.9. 10:00-14:00
Ke 2.10. 12:00-16:00
Ma 28.10. 12:00-16:00
Ma 4.11. 12:00-16:00
Pe 22.11. 10:00-14:00
Aktiivinen verkkoluennoille osallistuminen vaikuttaa kurssin kokonaisarvosanaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson Howspace-oppimisympäristössä jaettu materiaali sekä opettajan osoittama muu materiaali.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Materiaalit sekä itsenäiset ja ryhmässä toteutettavat oppimistehtävät ovat Howspace-oppimisalustalla. Verkkoluennot toteutetaan Zoomilla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson 5 op on opiskelijan työtä noin 135 tuntia.
Opintojaksolla on opetusta ja valmennusaikoja verkossa yhteensä noin 35 tuntia. Opiskelijan itsenäistä tai ryhmässä työskentelyä opintojaksolla on noin 100 tuntia. Itsenäiseen opiskeluun kuuluu mm. opintojakson materiaaleihin tutustuminen ja muu tiedonhaku.
Sisältö
Opintojakso antaa kokonaiskuvan johtajuudesta ja esihenkilötyöstä vieraanvaraisuusalan tehtäväkentässä. Opiskelija perehtyy johtamisen, myynnin ja asiakaspalvelun keskeisiin teorioihin sekä oppii hyödyntämään niitä käytännön esihenkilötyössä. Opiskelija tutustuu vieraanvaraisuusalan erilaisiin esihenkilörooleihin, sekä tiedostaa muutosjohtamisen tärkeyden muuttuvassa työelämässä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle ei ole edeltävää osaamista.
Arviointimenetelmät
Ryhmässä ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien arviointi asteikolla 1-5.
Luentojen tehtävät arvoidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.
Aktiivinen läsnäolo kontaktiopetuksessa on osa arviointikriteeristöä.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Hylätty (0) Oppimistehtävät eivät ole tavoitteiden mukaisia ja tehtävissä ei tule esiin ohjeen
mukaisia sisältöjä.
Opiskelija on osallistunut alle 50% verkkoluennoista.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Tyydyttävä (2, 1): Oppimistehtävissä on noudatettu osittain ja vain vähän annettuja ohjeita.
Palautettujen tehtävien sisältö vastaa osittain tai vain vähän annettuja ohjeita.
Opiskelija on osallistunut vähintään 50% verkkoluennoista.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Hyvä (4,3): Oppimistehtävässä on noudatettu osittain annettuja ohjeita ja palautettujen tehtävien sisällöt ovat osittain annettujen ohjeiden mukaisia. Raporttien sisällöstä käy osittain ilmi, että opiskelija osaa hyödyntää teoreettista viitekehystä käytäntöön.
Opiskelija on osallistunut vähintään 70% verkkoluennoista.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Kiitettävä (5): Oppimistehtävässä on noudatettu annettuja ohjeita ja palautettujen tehtävien sisältö on
annettujen ohjeiden mukainen. Raporttien sisällöstä käy ilmi, että opiskelija osaa hyödyntää teoreettista viitekehystä käytäntöön sekä punnita omia toimintaperiaatteitaan esihenkilönä.
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti kaikkiin verkkoluentoihin.