Siirry suoraan sisältöön

Ammatillinen kasvu 1 (1 op)

Toteutuksen tunnus: AY00BT88-3090

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Teresa Garcia-Kaartinen
  • Paula Ovaska

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLPRSH24SM
    Sairaanhoitajakoulutus 24SM Lappeenranta
  • HLPR24SMA
    Hoitotyö Lappeenranta 24SM, A
  • HLPR24SMB
    Hoitotyö Lappeenranta 24SM, B
  • HLPR24SMN
    Hoitotyö Lappeenranta 24SMN, nopeutettu väylä

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella omaa oppimistaan ja toimia omia opintojaan koskevissa yhteistyötilanteissa
- tunnistaa itsensä oppijana ja pystyy kehittämään omia oppimisen valmiuksiaan
- toimia ryhmän jäsenenä
- toimia ammattikorkeakoulun oppimisympäristöissä
- hahmottaa omaa alaa ja sen tulevaisuuden osaamistarpeita
- antaa palautetta opetuksesta ja palveluista ja osallistua näin koulutuksen kehittämiseen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot
Tehtävät

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaalit,opintojaksolla jaettu muu materiaali.

Oppimisympäristö

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h opiskelijan työtä.

Sisältö

Ammatillinen kasvu 1 (1 op)

Opiskelija osaa

• toimia LAB AMK:n sähköisissä järjestelmissä
• tunnistaa omaa osaamistaan, omia vahvuuksia ja sen kehittämistarpeita
• laatia oman henkilökohtaisen opinto- ja urasuunnitelman
• antaa palautetta palveluista ja osallistuu koulutuksen kehittämiseen

Ammatillinen kasvu 1 (1 op) sisällöt:
- ryhmäyttäminen
- HOPS, AHOT (oma osaaminen, omat vahvuudet ja kehittämistarpeet - SWOT)
- palautekeskustelut
- harjoittelujen orientaatio, työelämäläheisyys opinnoissa (LAB duuni)

Ammatillinen kasvu 2 (1 op)

Opiskelija osaa

• seurata omien opintojen etenemistä sähköisissä järjestelmissä
• syventää omaa osaamistaan
• edistää omaa osaamisidentiteettiään urasuunnitelman mukaisesti
• arvioida palveluita ja kehittää koulutusta

Ammatillinen kasvu 2 (1 op) sisällöt:

- opiskelijan vastuu seurata omia opintoja (Peppi)
- HOPS
- osaamisen kehittämisen vaihtoehdot urasuunnitelman mukaisesti (opintojen tarjonta, työelämä osana opintoja, mm. LAB Duuni, hankkeet)
- palautekeskustelut

Ammatillinen kasvu 3 (1 op)

Opiskelija osaa

• markkinoida omaa osaamistaan työnhakutilanteissa
• syventää osaamisidentiteettiään osana jatkuvaa oppimista
• hahmottaa omia tulevaisuuden työelämän osaamistarpeita
• arvioida palveluita ja kehittää koulutusta

Ammatillinen kasvu 3 (1 op) sisällöt:
- valmistumisvaiheen HOPS keskustelu (ns. loppukeskustelu) tutoropettajan kanssa
- jatkuvan oppimisen vaihtoehdot
- palautekeskustelut
- yleissairaanhoitajan osaamisen arviointi (180 op) -kokeen suorittaminen
Ennen kokeeseen ilmoittautumista tulee olla suoritettuna vähintään 140 op (suositus 180 op) sekä kolmet lääkelaskut.Kokeen suorittaminen hyväksytysti vaaditaan ennen valmistumista.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ei edellytetä aiempaa osaamista.

Arviointimenetelmät

HYVÄKSYTTY

Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähiopinnoissa ja harjoituksissa. Hän palauttaa oppimistehtävät sovitusti sekä tekee yhteistyötä muiden opiskelijoiden kanssa. Hän suorittaa korvaavat tehtävät poissaoloistaan. Oppimistehtävät on laadittu johdonmukaisesti ja selkeästi. Ne ovat havainnollisia ja niissä on sovellettu tarkoituksenmukaisesti koulutuksen sisältöjä ja omia kokemuksia. Kirjallisissa tehtävissäon yhdistelty koulutuksen sisältöjä ja omia kokemuksia. Teksti on kirjoitettu johdonmukaisesti ja selkeästi.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

HYLÄTTY

Opiskelijan osallistuminen lähiopinnoissa ja harjoituksissaon vähäistä tai hän ei osallistu niihin ollenkaan. Hän palauttaa oppimistehtävät myöhässä sekä yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa on olematonta. Oppimistehtävät on laadittu sekavasti ja niissä on hyödynnetty vain vähän koulutuksen sisältöjä ja omia kokemuksia. Oppimistehtävistä puuttuu kokonaan havainnollisuus tai sitä on vain vähän.Teksti on kirjoitettu epäselvästi ja sekavasti. Oma pohdinta jää hataraksi.