Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI69-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

09.09.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Lotta Toivonen

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- osaa määritellä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet
- analysoida yrityksen digitaalista toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman
- selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat digitaaliset markkinointitaktiikat
- soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- mitata ja analysoida digitaalista markkinointia

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Tällä opintojaksolla perehdytään digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja johtamiseen, ja opittua sovelletaan toimeksiantajalle toteutettavassa digimarkkinointisuunnitelmassa ja sen osittaisessa käytännön toteutuksessa.

Opintojakso koostuu 1) itsenäisestä oppimistehtävien suorittamisesta, 2) digimarkkinointiprojektin toteuttamisesta tiimin kanssa.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso ajoittuu ajalle: 09.09.2024 - 13.12.2024

Opintojakso sisältää neljä pakollista Zoom-tapaamista sekä aktiivista työskentelyä projektitiimin kanssa.

Kaikilla oppimistehtävillä on deadlinet, joita tulee noudattaa. Muuten suoritus on tehtävän osalta hylätty.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.

Työelämäyhteistyö

Digimarkkinoinnin projektit toteutetaan itse hankituille toimeksiantajille. Voit valmiiksi jo miettiä sopivaa asiakasta digimarkkinoinnin kehittämisprojektille.

Oppimisympäristö

Oppimisalustana toimii Moodle. Verkkotapaamiset pidetään Zoomissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu -opintojakson laajuus on 10 op.= 270 h

Sisältö

Johdatus digitaaliseen markkinointiin
Digimarkkinoinnin suunnittelu
Taktiikat ja sisältömarkkinointi
Digimarkkinoinnin mittaaminen
Hakukoneoptimointi (SEO)
Sosiaalinen media
Sähköpostimarkkinointi
Maksettu mainonta

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

- Markkinoinnin peruskurssi (Asiakkuudet ja markkinointi), tai sitä vastaava tulee olla suoritettu.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu opiskelijan a) tieto- ja tiedonhakutaitoihin, b) käytännön taitoihin sekä c) vastuullisuus- ja ryhmätyötaitoihin / johtamistaitoihin.

Arviointi koostuu opettajan, vertaisten sekä asiakkaan antamista arvioinneista sekä opiskelijan tekemästä itsearvioinnista.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei täytä opintojakson vaatimuksia.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee opintojakson osaamistavoitteiden mukaiset keskeisimmät osa-alueet ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä. Opiskelija toimii osana tiimiä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee opintojakson osaamistavoitteiden mukaiset keskeiset osa-alueet, ja osaa valita yritykselle soveltuvat keinot sekä toteuttaa ne käytännössä.Opiskelija toimii vastuullisesti osana tiimiä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee opintojakson osaamistavoitteiden mukaiset keskeiset osa-alueet, ja osaa kriittisesti arvioida niiden soveltuvuutta yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen toimintaa soveltuvilla menetelmillä käytännössä. Opiskelija toimii vastuullisesti osana tiimiä ja tukee muiden oppimista.