Siirry suoraan sisältöön

Käyttäjälähtöinen suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: AM00BW37-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

19.08.2024 - 18.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Puettavan muotoilun koulutus

Opettaja

  • Minna Cheung

Opetusryhmät

  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • MLTIPUMU23S
    Puettavan muotoilun koulutus 23S Lahti

Pienryhmät

  • Harjoitukset 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- soveltaa käyttäjälähtöiseen suunnitteluun liittyviä perusperiaatteita ja tutkimusmenetelmiä omassa muotoilutyössään
- määritellä ja priorisoida muotoilutyössään erilaiset käytettävyyteen liittyvät näkökulmat
- soveltaa Design for All -periaatetta suunnittelutyössään
- suunnitella tuotteen käyttäjälähtöisestä näkökulmasta.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot. Työskentely tiimeissä sekä itsenäinen ja ohjattu työskentely.
Harjoitustehtävät.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson hyväksyttävästi suorittaminen edellyttää 80 % läsnäoloa, sekä opintojakson aikana annettujen tehtävien palauttamista ja/tai presentoimista annetussa aikataulussa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan antamat kurssin aikana

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ahot. LABin ohjeiden mukaisesti. Sovittava opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op=27h opiskelijan työtä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- toimia tiimityöskentelyssä
- soveltaa välttävästi muotoiluajattelua ja käyttäjälähtöisyyden periaatetta
- tuottaa visuaalisesti ymmärrettävä presentaatio muotoilutehtävästä

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
-toimia tavoitteelisesti ja rakentavasti tiimityöskentelyssä
- soveltaa hyvin muotoiluajattelua ja käyttäjälähtöisyyttä tehtävien ongelmanratkaisussa.
-perustella valintansa
-tuottaa visuaalisesti ja suullisesti selkeä ja looginen presentaatio muotoilutehtävästä

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- toimia tavoitteellisesti ja rakentavasti tiimityöskentelyssä
- soveltaa innovatiivisesti muotoiluajattelua ja käyttäjälähtöisyyttä tehtävien ongelmanratkaisussa
-perustella ratkaisut kriittisesti ja ammattimaisesti
-tuottaa visuaalisesti ja suullisesti ammattimainen presentaatio muotoilutehtävästä