Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin starttipaketti (4 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CG52-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 08.09.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Outi Katajamäki

Ryhmät

  • LLPRLII23SM
    Liiketalouden koulutus 23S, markkinointi, Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
-etsiä itsenäisesti omia osaamistavoitteita palvelevia teorialähteitä
-dokumentoida oppimansa asiat esseen muotoon
-hallita omaa ajankäyttöä ja luoda lukusuunnitelmia
-ymmärtää markkinoinnin roolin liiketoiminnan kentässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan ammatillista kirjallisuutta lukien ja oppisesseiden kirjoittamisen avulla. Oppimisesseet palautetaan yhteiseen verkkoympäristöön. Kirjoja tulee esittää yhteisissä treeneissä, joissa jaetaan kirjojen ydinsisällön henkilökohtaisen oppimisen ja liiketoimintaoppimisen kannalta.

Ajoitus ja läsnäolo

Kurssi suoritetaan itsenäisesti oiskellen. Varsinaista läsnäoloa ei ole.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaalit löytyvät kirjalistasta ja valintaoppaasta, joihin on kerätty ammatillista kirjallisuutta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

On mahdollista etsiä myös muuta markkinoinnin ammattiosaamista kehittävää ammattikirjallisuutta, kunhan se hyväksytetään etukäteen opettajalla.

Työelämäyhteistyö

ei ole

Uusintamahdollisuudet

Esseetä voi täydentää tai kirjoittaa halutessaan kokonaan uudelleen kaksi kertaa.

Oppimisympäristö

Vapaasti opiskelijan valittavissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4op vastaa keskimäärin 106h itsenäistä työskentelyä.

Sisältö

Markkinoinnin ammattitaitoa kehittävä ammatillinen kirjallisuus.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Asiakkuudet ja markkinointi.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Essee jää ainoastaan kirjan sisältöä kuvaavaksi referaatiksi tai omien oivallusten ja soveltamisen määrä jää pinnallisiksi viittauksiksi tai muuten hyvin suppeaksi.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Esseessä on kuvattu saatuja oivalluksia ja joitakin niistä on sovellettu yleisellä tasolla. Opitun merkitystä itselle on kuvattu, mutta sen merkitys tavoitellun ammattitaidon kokonaisuuteen jää epäselväksi. Essee sisältää aika ajoin tiedon toistamista ja luetun/kuullun referointia. Yhteys tiimitason toimintaan on tuotu esiin, mutta sen konkreettinen kehittäminen ei hahmotu selkeästi. Kehitysehdotusten perustelut ovat niukkoja. Ajatuksia on yhdistelty, mutta looginen jäsentely ei ole selkeää.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Esseessä kuvatut ajatukset ovat olennaisia ja merkityksellisiä oman ammattitaidon kehittymisen kannalta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Oppimissopimukset tavoitteet käsitellään. Opiskelija sitoo ideat tiimiyrityksen tasolle, mutta konkreettisten kehittämisideoiden vieminen tiimiyrityksen käytäntöön on osittain kesken. Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi. Essee on pääosin looginen kokonaisuus. Suhteiden kuvausten tasoissa saattaa olla vaihtelua.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Esseessä kuvataan ansiokkaasti oman ammattitaidon syventymistä. Näkökulma on ajankohtainen, ja ammatillisesti haastava. Opiskelija yhdistelee uusia ideoita kokemuksiinsa ja aiemmin oppimaansa sekä oppimissopimuksessa hahmottelemiinsa tavoitteisiin. Hän peilaa nyt opitun merkitystä osaamistavoitteidensa kokonaisuuteen. Esseessä kuvataan myös konkreettisesti, kuinka näitä ideoita voidaan hyödyntää tiimiyrityksen toiminnassa ja projekteissa.

Opiskelija tekee alan ja työelämän kannalta perusteltuja yhteenvetoja ja johtopäätöksiä. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi ja niiden suhteet kuvataan havainnollisesti. Uusien oivalluksien lisäksi opiskelija kykenee arvioimaan esseen kohdetta kriittisesti. Essee on ehyt ja looginen kokonaisuus.