Skip to main content

Entrepreneurship, Transforming Innovations into Sustainable Business (4 cr)

Code: AL00CD69-3016

General information


Enrollment

20.11.2023 - 05.01.2024

Timing

09.01.2024 - 24.03.2024

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

50 % Contact teaching, 50 % Distance learning

Unit

Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)

Campus

Lahti Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Bachelor's Degree Programme in Business

Teachers

  • Sari Suominen

Scheduling groups

  • Aloitusjakso (Size: 0. Open UAS: 0.)
  • Lähijakso (Size: 0. Open UAS: 0.)
  • Harjoitustyön tekoa ja ohjausta (Size: 0. Open UAS: 0.)

Groups

  • LLTILII22SH2
  • LLTILII22SH1

Small groups

  • Aloitusjakso
  • Lähijakso
  • Harjoitustyön tekoa ja ohjausta

Learning outcomes

Student is able to
- understand entrepreneurship through personal development
- find and utilize different customer oriented business opportunities
- evaluate profitability of business idea
- develop business models

Implementation and methods of teaching

Kurssi on päivätoteutus, joka on suunnattu ensisijaisesti ryhmille LLTILII22SH1 ja LLTILII22SH2. Verkko-opiskelijat ilmoittautuvat omalle toteutukselleen. Palautettavia tehtäviä on kaksi: yksilötehtävä ja harjoitustyö, joka tehdään neljän hengen ryhmissä. Harjoitustyössä on kolme vaihtoehtoa: raportti, BMC tai liiketoimintasuunnitelma. Opiskelu on soveltavaa ja käytännönläheistä. Kurssilla hyödynnetään yhteistyömahdollisuudet DuuniExpon, StartHubin, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n ja Suomen Yrittäjien kanssa. Tervetuloa mukaan!

Timing and attendance

Kurssilla on aloitusinfo ja neljä muuta lähijaksoa (yleensä 2 h kerrallaan aikavälillä 10-16). Aloitusinfoon on tärkeä tulla paikalle. Oletusarvo on, että myös muilla lähijaksoilla ollaan paikalla. Yksi lähijaksoista liittyy DuuniExpoon 7.2. klo 10-14, varaathan sen kalenteriisi. Harjoitustyön viimeinen palautuspäivä on 24.3.

Learning material and recommended literature

Moodlessa oleva sekä opiskelijoiden itsensä hankkima materiaali. Lisäksi voi olla yhteistyökumppanien kautta tulevaa materiaalia. Suositeltavat oppaat:
1. Perustamisopas alkavalle yrittäjälle, https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/
2. Yritystulkki, https://www.yritystulkki.fi/fi/alue/ladec/
3. Suomi.fi/Yrityksen perustajalle, https://www.suomi.fi/yritykselle

Alternative completion methods

Mahdollisista omaan yrittäjyyteen perustuvista näytöistä on sovittava ennen harjoitustyöryhmien muodostamista.

Working life cooperation

DuuniExpo, StartHub, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Suomen Yrittäjät, Päijät-Hämeen Yrittäjät sekä muut yritys- ja asiantuntijakontaktit. Potentiaaliset asiakkaat.

Learning environment

Moodle, Zoom, korkeakouluyhteisö, työelämä

Student time use and work load

Laskennallinen kuormitus on 4 x 27 h = 108 h, joka jakaantuu kurssin toteutusajalle.

Contents

Sisältö
- yrittäjyyden merkitys itselle
- liiketoimintamallit, ideoiden kaupallistaminen (innovaatiot)
- liikeidean kannattavuus
- verkostot ja yhteistyö.

Assessment criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointia suoritetaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin sekä annettuihin ohjeisiin ja aikatauluihin.

Assessment scale

1-5

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.

Assessment criteria: level 3 (assessment scale 1–5)

Opiskelija osaa pohtia yrittäjyyttä henkilökohtaisen kehittymisensä kautta. Hän osaa löytää ja hyödyntää erilaisia liiketoimintamahdollisuuksia asiakaslähtöisesti. Hän osaa myös arvioida liikeidean kannattavuutta perustellusti.

Assessment criteria: level 5 (assessment scale 1–5)

Opiskelija osaa pohtia yrittäjyyttä henkilökohtaisen kehittymisensä kautta. Hän osaa löytää ja hyödyntää erilaisia liiketoimintamahdollisuuksia asiakaslähtöisesti. Hän osaa myös arvioida liikeidean kannattavuutta perustellusti ja kriittisesti. Lisäksi hän osaa kehittää liiketoimintamallia havainnollisesti ja monipuolisesti.