Markkinoinnin starttipaketti (4 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CG52-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ville Lehto
Ryhmät
-
LLPRLII22SMLiiketalouden koulutus 22S, markkinointi, Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-etsiä itsenäisesti omia osaamistavoitteita palvelevia teorialähteitä
-dokumentoida oppimansa asiat esseen muotoon
-hallita omaa ajankäyttöä ja luoda lukusuunnitelmia
-ymmärtää markkinoinnin roolin liiketoiminnan kentässä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan ammatillista kirjallisuutta lukien ja oppisesseiden kirjoittamisen avulla. Oppimisesseet palautetaan yhteiseen verkkoympäristöön. Kirjoja tulee esittää yhteisissä treeneissä, joissa jaetaan kirjojen ydinsisällön henkilökohtaisen oppimisen ja liiketoimintaoppimisen kannalta.
Ajoitus ja läsnäolo
Kurssi suoritetaan itsenäisesti oiskellen. Varsinaista läsnäoloa ei ole.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalit löytyvät kirjalistasta ja valintaoppaasta, joihin on kerätty ammatillista kirjallisuutta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
On mahdollista etsiä myös muuta markkinoinnin ammattiosaamista kehittävää ammattikirjallisuutta, kunhan se hyväksytetään etukäteen opettajalla.
Työelämäyhteistyö
ei ole
Uusintamahdollisuudet
Esseetä voi täydentää tai kirjoittaa halutessaan kokonaan uudelleen kaksi kertaa.
Oppimisympäristö
Vapaasti opiskelijan valittavissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4op vastaa keskimäärin 106h itsenäistä työskentelyä.
Sisältö
Markkinoinnin ammattitaitoa kehittävä ammatillinen kirjallisuus.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Asiakkuudet ja markkinointi.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Essee jää ainoastaan kirjan sisältöä kuvaavaksi referaatiksi tai omien oivallusten ja soveltamisen määrä jää pinnallisiksi viittauksiksi tai muuten hyvin suppeaksi.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Esseessä on kuvattu saatuja oivalluksia ja joitakin niistä on sovellettu yleisellä tasolla. Opitun merkitystä itselle on kuvattu, mutta sen merkitys tavoitellun ammattitaidon kokonaisuuteen jää epäselväksi. Essee sisältää aika ajoin tiedon toistamista ja luetun/kuullun referointia. Yhteys tiimitason toimintaan on tuotu esiin, mutta sen konkreettinen kehittäminen ei hahmotu selkeästi. Kehitysehdotusten perustelut ovat niukkoja. Ajatuksia on yhdistelty, mutta looginen jäsentely ei ole selkeää.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Esseessä kuvatut ajatukset ovat olennaisia ja merkityksellisiä oman ammattitaidon kehittymisen kannalta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Oppimissopimukset tavoitteet käsitellään. Opiskelija sitoo ideat tiimiyrityksen tasolle, mutta konkreettisten kehittämisideoiden vieminen tiimiyrityksen käytäntöön on osittain kesken. Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi. Essee on pääosin looginen kokonaisuus. Suhteiden kuvausten tasoissa saattaa olla vaihtelua.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Esseessä kuvataan ansiokkaasti oman ammattitaidon syventymistä. Näkökulma on ajankohtainen, ja ammatillisesti haastava. Opiskelija yhdistelee uusia ideoita kokemuksiinsa ja aiemmin oppimaansa sekä oppimissopimuksessa hahmottelemiinsa tavoitteisiin. Hän peilaa nyt opitun merkitystä osaamistavoitteidensa kokonaisuuteen. Esseessä kuvataan myös konkreettisesti, kuinka näitä ideoita voidaan hyödyntää tiimiyrityksen toiminnassa ja projekteissa.
Opiskelija tekee alan ja työelämän kannalta perusteltuja yhteenvetoja ja johtopäätöksiä. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi ja niiden suhteet kuvataan havainnollisesti. Uusien oivalluksien lisäksi opiskelija kykenee arvioimaan esseen kohdetta kriittisesti. Essee on ehyt ja looginen kokonaisuus.