Integratiivisten toimintamallien kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00BO36-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 12.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Jaana Mantela
- Elina Kosonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- soveltaa matalan kynnyksen sekä vaativan ja erityistason palveluiden monitoimijaista osaamista
- kehittää lasten, nuorten ja perheiden osallisuutta tukevia integratiivisia toimintamalleja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojaksoon sisältyy opetuspäivät 4.9. klo 9-16 Zoom sekä 3.10. klo 9-12 Zoom.
Opintojakson suoritus koostuu itsenäisesti tai parityönä toteutettavista kirjallisesta raportista (Integratiivisten työmallien kehittäminen lapsi- ja perhepalveluissa ) ja LAB Focus-sivustolla julkaistavasta aiheeseen liittyvästä blogikirjoituksesta.
Raportti perustuu lähdeaineistoihin. Blogi perustuu kirjoitettuu raporttiin ja työelämän integratiivisiin toimintamalleihin kuvaten jo kehitettyä toimintaa tai visioiden sitä.
Tehtävien ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisenä opetuspäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso alkaa 4.9.2023 ja päättyy 12.11. 2023
Opintojaksoon sisältyvät opetuskerrat:
4.9. klo 9-16 Zoom
3.10. klo 9-12 Zoom
Blogi tulee olla valmis 12.11., jolloin opintojakso päättyy.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Uudet kotimaiset ja kansainväliset tutkimukset ja raportit
Materiaali käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja
Uusintamahdollisuudet
Opintojakso ei sisällä tenttiä
Oppimisympäristö
Työelämän ympäristöt, Zoom ja Moodle-oppimisympäristö
Sisältö
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- soveltaa matalan kynnyksen sekä vaativan ja erityistason palveluiden monitoimijaista osaamista
- kehittää lasten, nuorten ja perheiden osallisuutta tukevia integratiivisia toimintamalleja
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso suositellaan suoritettavaksi Lapsi- ja perhepalveluiden kehittämisen opsin ydinosaamisen viimeisenä, kokoavana opintojaksona.
Arviointimenetelmät
Arviointi numeerisesti 1-5
Arviointi kohdistuu sekä kirjalliseen raporttiin (arviointi 1-5) että julkaistavaan blogi-kirjoitukseen (hyväksytty-täydennettävä).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Raportin arviointikriteerit:
-Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä avataan niukasti.
- Integratiivinen toimintalli esitellään, mutta siihen liittyvä kehittämisen tai osallisuuden näkökulma jää puuttumaan.
- Integraation eri tasojen (esimerkiksi matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden) kokonaisuus jää toteavalle tasolle, missä teoreettiset perustelut ovat vähäiset.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Raportin arviointikriteerit:
-Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä on tarkasteltu lähteiden tuella hyvin, mutta oma reflektio aiheesta puuttuu.
- Integratiivinen toimintalli esitellään, samoin siihen liittyvä kehittämisen tai osallisuuden näkökulma.
-Integraation eri tasojen (esimerkiksi matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden) kokonaisuus hahmottuu osittain.
-Teoreettinen tarkastelu on rakenteen ja esitystavan osalta selkeä. Käytetyt lähteet ovat relevantteja, mutta niitä on hyödynnetty referaatinomaisesti.
-
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Raportin arviointikriteerit:
--Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä on tarkasteltu monipuolisesti, laajasti ja reflektoiden.
- Integratiivinen toimintalli esitellään, samoin siihen liittyvä kehittämisen sekä osallisuuden näkökulma.
- Integraation eri tasojen (esimerkiksi matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden) kokonaisuus on jäsennetty selkeästi.
-Teoreettinen tarkastelu on rakenteen ja esitystavan osalta selkeä ja looginen. Käytetyt lähteet ovat relevantteja ja niitä on hyödynnetty monipuolisesti.