Sosiaali- ja terveyspalveluiden markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)
Toteutuksen tunnus: YH00CP35-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (2022, 2023)
Opettaja
- LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
- Tarja Korpela
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 60. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYSTPAMU22KSosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (YAMK) 22K Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä vaikuttavaa markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä
- hyödyntää brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.
Opetusmenetelmät: itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, valmentavat luennot
Opintojakson vastuuopettaja Tarja Korpela (tarja.korpela@lab.fi)
Ajoitus ja läsnäolo
Moodle avautuu 5.1. Opintojakso ei sisällä ennakkotehtävää.
Opintojakso sisältää kaksi kontaktipäivää: ke 11.1 ja ke 8.2 klo 9-16
Työpaja 11.1: brändin kiteytys
Työpaja 8.2: asiakaslähtöinen viestintästrategia
Opintojaksotehtävän (oppimispäiväkirja) palautus 5.3.
Vertaisarviointi palautus 26.3 mennessä.
Arvosanat Pepissä 25.4 mennessä.
Osallistuminen kontaktipäiviin on vapaaehtoista. Poissaolijat tekevät ryhmätyöt itsekseen.
Kontaktipäivien luento-osuudet nauhoitetaan, tehtävien purkua ei nauhoiteta.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaalit ovat Moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Moodle ja Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktipäivät 1 op
Opintojaksotehtävä 3,5 op
Itse- ja vertaisarviointi 0,5 op
Sisältö
asiakasymmärrys, sisällönmarkkinointi, aineeton brändi, tunteistettu ydinviesti (edut, hyödyt ja merkitys)
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle otetaan ensisijaisesti Sosiaali- ja terveyspalveluiden palvelumuotoilu (yamk) opiskelijat sekä Asiakaslähtöisten palveluprosessien kehittäjä (yamk) -opiskelijat. Sen jälkeen opiskelijat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Opintojaksolla opiskelu edellyttää aikaisempia palvelumuotoiluopintoja (väh 5 op).
Arviointimenetelmät
Itse- ja vertaisarviointi
Tuutorin arviointi
Arvosanasta 50% perustuu opintojaksotehtävässä kuvattuun tiedolliseen, taidolliseen ja johtamis- ja kehittämisosaamiseen ja 50 % perustuu oppimisen reflektointiin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opintojaksotehtävää ei ole tehty
Opintojaksotehtävä on hylätty
Itse- tai vertaisarviointia ei ole tehty
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä
- hyödyntää brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa
Oppimisen reflektointi:
arvosana 1
opiskelija tuo tietoa esille kuvailevasti (referoi)
arvosana 2:
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asian kertomalla sen omin sanoin
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä asiakaslähtöistä markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä ja perustella tehtyjä valintoja
- hyödyntää ja arvioi brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa. Perustelee valintoja kirjallisuuden avulla.
arvosana 3:
Opiskelija tekee tiedon pohjalta analyyseja (kykenee tarkastelemaan ilmiötä, näkee syy-seuraussuhteita)
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti ja monipuolisesti markkinointiviestinnän ja brändäyksen käsitteitä ja tietopohjaa
- tehdä oivaltavaa ja asiakaslähtöistä markkinointiviestintää sote-alalle
- osaa muotoilla organisaation brändiä ja perustella tehtyjä valintoja laadukkaiden lähteiden avulla
- hyödyntää ja arvioi asiantuntevasti brändäystä ja markkinointiviestintää sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa. Perustelee valintoja laadukkaan kirjallisuuden avulla.
arvosana 4:
Opiskelija tekee tiedon pohjalta synteesejä (tekee johtopäätöksiä)
arvosana 5:
Opiskelija tuottaa arviointitietoa (jäsentää ilmiötä uudella tavalla, joka uudistaa toimintaa)