Skip to main content

Entrepreneurship, Transforming Innovations into Sustainable Business (4 cr)

Code: AL00CD69-3011

General information


Enrollment

15.05.2023 - 01.09.2023

Timing

04.09.2023 - 19.11.2023

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)

Campus

E-campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Bachelor's Degree Programme in Business and Logistics

Teachers

  • Sari Suominen

Scheduling groups

  • Aloitusinfo (Size: 0. Open UAS: 0.)
  • Verkkoluento (Size: 0. Open UAS: 0.)
  • Verkkoklinikka 1 (Size: 0. Open UAS: 0.)
  • Verkkoklinikka 2 (Size: 0. Open UAS: 0.)

Groups

  • LLTILIL22KV

Small groups

  • Aloitusinfo
  • Verkkoluento
  • Verkkoklinikka 1
  • Verkkoklinikka 2

Learning outcomes

Student is able to
- understand entrepreneurship through personal development
- find and utilize different customer oriented business opportunities
- evaluate profitability of business idea
- develop business models

Implementation and methods of teaching

100-prosenttinen verkkototeutus. HUOM. Päiväryhmä LLTILII22K ilmoittautuu omaan kurssitoteutukseensa (3010-loppuinen). Opintojakso sisältää eri tavoin toteutettuja asiantuntijapuheenvuoroja/-kirjoituksia, tiedon etsintää sekä kontaktointia sidosryhmiin, esimerkiksi yrittäjiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin. Palautettavia tehtäviä on kaksi: yksilötehtävä ja neljän hengen ryhmissä tehtävä harjoitustyö. Harjoitustyössä on kolme suoritusvaihtoehtoa: perinteinen raporttimuotoinen työ, BMC-muotoinen työ sekä liiketoimintasuunnitelma. Kurssilla hyödynnetään yhteistyömahdollisuudet StartHubin, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n ja yrittäjäjärjestöjen kanssa. Tervetuloa mukaan!

Timing and attendance

Kurssilla on neljä kontaktikertaa Zoomissa klo 17-18:
1. Aloitusinfo: sukellus aiheeseen, tehtävät ja suoritustavat (kaikki mahdollisuuksien mukaan paikalle)
2. Toisen lähikerran sisältö tarkentuu ryhmän ja toteutuksen mukaan
3. Verkkoklinikka: harjoitustyön ohjausta (vapaaehtoinen)
4. Verkkoklinikka: harjoitustyön ohjausta (vapaaehtoinen)
Aloitusinfo tallennetaan. Tarkemmat tiedot tulevat Moodleen.

Learning material and recommended literature

Moodlessa oleva sekä opiskelijoiden itsensä hankkima materiaali. Lisäksi voi olla yhteistyökumppanien kautta tulevaa materiaalia. Suositeltavat oppaat:
1. Perustamisopas alkavalle yrittäjälle, https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/
2. Yritystulkki, https://www.yritystulkki.fi/fi/alue/ladec/
3. Suomi.fi/Yrityksen perustajalle, https://www.suomi.fi/yritykselle

Alternative completion methods

Mahdollisista omaan yrittäjyyteen liittyvistä näytöistä on sovittava ennen harjoitustyöryhmien muodostamista.
Kurssin voi suorittaa myös StartHub- ja Business Mill -ympäristöissä.

Working life cooperation

DuuniExpo, StartHub Lahti, Business Mill Lappeenranta, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Suomen Yrittäjät, Päijät-Hämeen Yrittäjät sekä muut yritys- ja asiantuntijakontaktit. Potentiaaliset asiakkaat.

Learning environment

Moodle, Zoom, korkeakouluyhteisö, työelämä

Student time use and work load

Laskennallinen kuormitus on 4 x 27 h = 108 h, joka jakaantuu kurssin toteutusajalle.

Contents

Sisältö
- yrittäjyyden merkitys itselle
- liiketoimintamallit, ideoiden kaupallistaminen (innovaatiot)
- liikeidean kannattavuus
- verkostot ja yhteistyö.

Assessment criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointia suoritetaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin sekä annettuihin ohjeisiin ja aikatauluihin.

Assessment scale

1-5

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.

Assessment criteria: level 3 (assessment scale 1–5)

Opiskelija osaa pohtia yrittäjyyttä henkilökohtaisen kehittymisensä kautta. Hän osaa löytää ja hyödyntää erilaisia liiketoimintamahdollisuuksia asiakaslähtöisesti. Hän osaa myös arvioida liikeidean kannattavuutta perustellusti.

Assessment criteria: level 5 (assessment scale 1–5)

Opiskelija osaa pohtia yrittäjyyttä henkilökohtaisen kehittymisensä kautta. Hän osaa löytää ja hyödyntää erilaisia liiketoimintamahdollisuuksia asiakaslähtöisesti. Hän osaa myös arvioida liikeidean kannattavuutta perustellusti ja kriittisesti. Lisäksi hän osaa kehittää liiketoimintamallia havainnollisesti ja monipuolisesti.