Siirry suoraan sisältöön

Tuottavien asiakassuhteiden luominen 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CL64-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Jyri Hänninen

Ryhmät

  • LLPRLII21SM
    Liiketalouden koulutus 21S, markkinointi, Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
-ymmärtää arvovaihdannan keskeiset prosessit
-ymmärtää myyntityön sekä asiakassunteen hallinnan
-soveltaa markkinointiviestintää ja arvoketjuajattelua osana markkinointia

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutustapana on ammattikirjallisuuden lukeminen ja kirjaesseiden tekeminen.

Ajoitus ja läsnäolo

Esseet tehdään kurssin aikana

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opetusmateriaalina ovat markkinoinnin ammattikirjallisuuden kirjat annettujen lirjalistojen mukaisesti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutuksena on ammattikirjallisuuden kluukeminen ja kirjaesseen tekeminen annettujen ohjeiden mukaan.

Työelämäyhteistyö

Ei ole

Uusintamahdollisuudet

Ei ole

Oppimisympäristö

Oppimisympäristö on avoin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan ajankäyttö on laskettu 5 op työmäärän mukaisesti. Kaikki kirjat on arvioitu niiden laajuuden mukaan kirjalistassa. 5 op edellyttää vähintään viiden laajan ammattikirjallisuuteen kuuluvan kirjan lukemista ja oppimisesseen tekemistä.

Sisältö

Sisältönä on
- asiakkaalle arvoa tuottavien innovaatioiden luominen
- innovaatioiden tuotteistaminen
- asiakashyödyn määrittely ja hinnoittelu

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävää osaamista ei tarvita

Arviointimenetelmät

Arviointi tapahtuu asteikolla 1-5 (ja hylätty)

Kiitettävä 5

Esseessä kuvataan ansiokkaasti oman ammattitaidon syventymistä. Näkökulma on ajankohtainen, ja ammatillisesti haastava. Opiskelija yhdistelee uusia ideoita kokemuksiinsa ja aiemmin oppimaansa sekä oppimissopimuksessa hahmottelemiinsa tavoitteisiin. Hän peilaa nyt opitun merkitystä osaamistavoitteidensa kokonaisuuteen. Esseessä kuvataan myös konkreettisesti, kuinka näitä ideoita voidaan hyödyntää tiimiyrityksen toiminnassa ja projekteissa.

Opiskelija tekee alan ja työelämän kannalta perusteltuja yhteenvetoja ja johtopäätöksiä. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi ja niiden suhteet kuvataan havainnollisesti. Uusien oivalluksien lisäksi opiskelija kykenee arvioimaan esseen kohdetta kriittisesti. Essee on ehyt ja looginen kokonaisuus.

Hyvä 3 – 4

Esseessä kuvatut ajatukset ovat olennaisia ja merkityksellisiä oman ammattitaidon kehittymisen kannalta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Oppimissopimukset tavoitteet käsitellään. Opiskelija sitoo ideat tiimiyrityksen tasolle, mutta konkreettisten kehittämisideoiden vieminen tiimiyrityksen käytäntöön on osittain kesken. Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi. Essee on pääosin looginen kokonaisuus. Suhteiden kuvausten tasoissa saattaa olla vaihtelua.

Tyydyttävä 1 – 2

Esseessä on kuvattu saatuja oivalluksia ja joitakin niistä on sovellettu yleisellä tasolla. Opitun merkitystä itselle on kuvattu, mutta sen merkitys tavoitellun ammattitaidon kokonaisuuteen jää epäselväksi. Essee sisältää aika ajoin tiedon toistamista ja luetun/kuullun referointia. Yhteys tiimitason toimintaan on tuotu esiin, mutta sen konkreettinen kehittäminen ei hahmotu selkeästi. Kehitysehdotusten perustelut ovat niukkoja. Ajatuksia on yhdistelty, mutta looginen jäsentely ei ole selkeää.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Tehtävä ei täytä arviointitason 1 kriteerejä