Siirry suoraan sisältöön

Integratiivisten toimintamallien kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO36-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

06.09.2022 - 07.11.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 50

Koulutus

  • Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Elina Kosonen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLPRYTO22H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE21S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
  • HLTIYTO22H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- soveltaa matalan kynnyksen sekä vaativan ja erityistason palveluiden monitoimijaista osaamista
- kehittää lasten, nuorten ja perheiden osallisuutta tukevia integratiivisia toimintamalleja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojaksoon sisältyy opetuspäivät 6.9 klo 9-16 Zoom sekä 4.10 klo 9-12 Zoom.

Opintojakson suoritus koostuu itsenäisesti tai parityönä toteutettavista kirjallisesta raportista (Integratiivisten työmallien kehittäminen lapsi- ja perhepalveluissa ) ja LAB Focus-sivustolla julkaistavasta aiheeseen liittyvästä blogikirjoituksesta.

Raportti perustuu lähdeaineistoihin. Blogi perustuu kirjoitettuu raporttiin ja työelämän integratiivisiin toimintamalleihin kuvaten jo kehitettyä toimintaa tai visioiden sitä.

Tehtävien ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisenä opetuspäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso alkaa 6.9.2022 ja päättyy 7.11. 2022

Opintojaksoon sisältyvät opetuskerrat:

6.9 klo 9-16 Zoom
4.10 klo 9-12 Zoom

Blogi tulee olla valmis 7.11, jolloin opintojakso päättyy.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Uudet kotimaiset ja kansainväliset tutkimukset ja raportit

Materiaali käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja

Uusintamahdollisuudet

Opintojakso ei sisällä tenttiä

Oppimisympäristö

Zoom ja Moodle-oppimisympäristö

Sisältö

Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- soveltaa matalan kynnyksen sekä vaativan ja erityistason palveluiden monitoimijaista osaamista
- kehittää lasten, nuorten ja perheiden osallisuutta tukevia integratiivisia toimintamalleja

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakso suositellaan suoritettavaksi Lapsi- ja perhepalveluiden kehittämisen opsin ydinosaamisen viimeisenä, kokoavana opintojaksona.

Arviointimenetelmät

Arviointi numeerisesti 1-5
Arviointi kohdistuu sekä kirjalliseen raporttiin (arviointi 1-5) että julkaistavaan blogi-kirjoitukseen (hyväksytty-täydennettävä).

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Raportin arviointikriteerit:
-Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä avataan niukasti.
- Integratiivinen toimintalli esitellään, mutta siihen liittyvä kehittämisen tai osallisuuden näkökulma jää puuttumaan.
-Matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden kokonaisuus jää toteavalle tasolle, missä teoreettiset perustelut ovat vähäiset.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Raportin arviointikriteerit:
-Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä on tarkasteltu lähteiden tuella hyvin, mutta oma reflektio aiheesta puuttuu.
- Integratiivinen toimintalli esitellään, samoin siihen liittyvä kehittämisen tai osallisuuden näkökulma.
-Matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden kokonaisuus hahmottuu osittain.
-Teoreettinen tarkastelu on rakenteen ja esitystavan osalta selkeä. Käytetyt lähteet ovat relevantteja, mutta niitä on hyödynnetty referaatinomaisesti.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Raportin arviointikriteerit:
-Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä on tarkasteltu monipuolisesti, laajasti ja reflektoiden.
- Integratiivinen toimintalli esitellään, samoin siihen liittyvä kehittämisen sekä osallisuuden näkökulma.
-Matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden kokonaisuus on jäsennetty selkeästi.
-Teoreettinen tarkastelu on rakenteen ja esitystavan osalta selkeä ja looginen. Käytetyt lähteet ovat relevantteja ja niitä on hyödynnetty monipuolisesti.