Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistehtävä (5 op)

Toteutuksen tunnus: AH00CA94-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

26.09.2022 - 16.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Terveydenhoitajakoulutus

Opettaja

  • Anja Liimatainen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLTITH22SMUM
    Terveydenhoitajan muuntokoulutus sairaanhoitajille 22SMUM Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen kehittämisprosessin
- käyttää näyttöön perustuvaa tietoa ja vaikuttavia menetelmiä kehittämistyössään

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Oppiminen tapahtuu etäopetuksessa monimuotoisesti työelämäyhteistyössä ja Moodle-verkkoympäristön ohjeistusta hyödyntäen.

Kehittämistehtävä on työelämälähtöinen prosessi, jossa opiskelija sopii ohjaavan opettajan kanssa aiheesta ja toteutuksesta yhteistyössä työelämän edustajien kanssa.
Kehittämistehtävä toteutetaan pari- tai pienryhmätyöskentelynä yhteistyössä ohjaavan opettajan ja työelämäohjaajan kanssa.

Kehittämistehtäväprosessi sisältää suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin.
Kehittämistehtävän raportti kirjoitetaan annettujen ohjeiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät

Kehittämistehtävän arviointi kohdistuu paitsi työn tuloksiin myös itse työn toteutusprosessiin.
Arviointiin osallistuvat sekä työn ohjaajat, että opiskelija itse. Arvioinnin tavoitteena on lisätä opiskelijan
itsearviointitaitoja, tuoda esiin erilaisia näkökulmia kehittämistehtävään sekä antaa opiskelijalle pa-
lautetta hänen onnistumisestaan uuden tyyppisessä työtehtävässä.
Arviointiasteikkona on K5-hylätty.
Arviointikriteereinä käytetään arviointikriteereitä:
- Kehittämistehtävän aihe ja lähtökohdat
· Työelämälähtöisyys, ajankohtaisuus
· Selkeä rajaus
- Tietoperusta ja tietolähteiden käyttö
· Käsitteet on määritelty selkeästi
· Lähteet ovat ajankohtaisia ja monipuolisia ja niiden käyttö on asianmukaista
· Teoreettinen viitekehys on suhteutettu työn tavoitteisiin ja toteutustapaan
- Kehittämistehtäväprosessin hallinta
· Työtapojen valintoja on perusteltu ja ajankäyttö on suunnitelmallista
· Työmenetelmien käyttö on hallittua
· Opiskelija on sitoutunut kehittämistehtäväprosessiin
· Yhteistyö opettajan kanssa on ollut tavoitteellista ja suunnitelmallista
· Yhteistyö työelämän kanssa on ollut tavoitteellista ja suunnitelmallista
- Kehittämistehtävän tuotokset/tulokset
· Tavoitteiden mukaiset
· Hyödynnettävyys
- Kehittämistehtävän raportti
· Kirjoitusohjeiden mukainen
· Kieli on selkeää asiasuomea ja ammattilaiselle ymmärrettävää.
· Lähdeviitteet on merkitty tekstiin ja lähdeluettelo on laadittu johdonmukaisesti
· Raportin ulkoasu on ohjeiden mukainen; kuviot, taulukot ja kuvat on pyritty tekemään informatiivi-
siksi
- Kehittämistehtävän esittäminen/ julkaiseminen
· Esitys/ julkaisu on toteutettu suunnitelman mukaisesti
· Esitys/ julkaisu on selkeä ja siinä on johdonmukaisesti huomioitu työelämän tarpeet

Arviointiasteikko

1-5