YAMK-opiskelija työelämäosaajana AMK-koulutuksessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BQ11-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 15.12.2022
Ajoitus
29.12.2021 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Taina Anttonen
Ryhmät
-
HLTIYTUJO21KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 21KV Lahti
-
HLPRYKL21SKliininen asiantuntija, hoitotyö (YAMK) 21S Lappeenranta
-
HLTIYSTPAMU22KSosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (YAMK) 22K Lahti
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYASPA21SAsiakaslähtöisten palveluprosessien kehittäjä (YAMK) 21S Lahti
-
HLPRYHYJO21SIntegroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 21S Lappeenranta
-
HLTIYTUJO22KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 22KV Lahti
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
-
HLTIYSOLAPE21SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
-
HLTIYSTUJ21SSosiaali- ja terveysalan uudistava johtaminen (YAMK) 21S Lahti
-
HLTIYSTD21SSosiaali- ja terveyspalvelujen digiasiantuntija (YAMK) 21S Lahti
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan
- tietää amk toimintaympäristön, pedagogiikan keskeiset periaatteet ja oppimisprosessin
- osaa suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa ammatillista osaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaa osaltaan arvioida amk-opiskelijan osaamista osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- osaa toimia erilaisissa opetuksen ja ohjauksen vuorovaikutustilanteissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ylempi AMK-opiskelija (Hyvinvointiyksikkö)
- mahdollisuus suorittaa 5 op täydentäviä opintoja toimimalla työelämäosaajana Hyvinvointiyksikön AMK-koulutuksessa
- hakuriteeri: aiemmin hankittu laaja työelämäosaaminen ja kiinnostus toimia oman alansa asiantuntijana amk-koulutuksessa.
Toteutus
- osallistuminen AMK-opetukseen opettajan ohjauksessa (suunnittelu, toteutus, arviointi)
- toteutussuunnitelma laaditaan yhdessä ohjaavan AMK-opettajan kanssa (laajuus, aikataulu, tehtävät, pedagogiset ratkaisut)
Arviointi
- erillinen oppimistehtävä, AMK-opiskelijapalaute omasta osuudesta toteutuksessa sekä AMK-opiskelijoiden ja ohjaavan opettajan antama arviointi
Hakuajat
- kevätlukukauden AMK-opetukseen lokakuun ja syyslukukauden AMK-opetukseen huhtikuun loppuun mennessä
- huom! ilmoittautuminen Pepissä vasta sen jälkeen, kun hakuprosessi on hyväksytty (HopOn)
- lisätiedot toteutuksesta, hakuprosessista ja hakulomake moodle.lut.fi
Ennakkotehtävä: tutustuu oman alan AMK-koulutuksen opetussuunnitelmaan ja arvioi osaamisesi
Ajoitus ja läsnäolo
Sovitaan erikseen, AMK-koulutuksen lukujärjestykset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sovitaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Työelämäyhteistyö
LAB-ammattikorkeakoulu, Hyvinvointiala, Lahden kampus
Oppimisympäristö
Sovitaan erikseen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suunnitellaan ohjaavan AMK-opettajan kanssa
Sisältö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa amk toimintaympäristön, keskeiset pedagogiset ratkaisut ja oppimisprosessin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan arvioida amk-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
Arviointimenetelmät
Arviointi sisältää
- amk-opiskelijoiden antama palaute ylempi AMK-opiskelijan osuudesta AMK-opetuksessa
- ohjaavan opettajan antama palaute ylempi AMK-opiskelijalle suorituksesta (arviointilomake + keskustelu)
- ylempi AMK-opiskelijan oma arvionti AMK-opetussuorituksesta
- kehittämistehtäväraportti
Arvosana: hyväksytty-hylätty
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Osallistuminen AMK-opetukseen ja kehittämisraportti eivät täytä ylempi AMK-koulutuksen arviointikriteereitä (EQF7)
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa
- etsiä ja käyttää kriittisesti ajankohtaista tietoa ja tietolähteitä AMK-opetuksessa
- osoittaa perehtyneisyytensä AMK-toimintaympäristöön, keskeisiin pedagogisiin ratkaisuihin ja oppimisprosessiin
- suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita omaa työelämäosaamistaan ja kokemustaan hyödyntäen amk-opettajan ohjauksessa
- osaltaan kriittisesti arvioida AMK-opiskelijaa osaamisperustaisesti amk-opettajan ohjauksessa
- analysoida erilaisia opetuksen vuorovaikutustilanteita
- osoittaa kehittämistehtäväraportissa perehtyneisyytensä AMK-opetuksen syventämiseen ja kehittämiseen