Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BQ04-3021

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 19.04.2022

Ajoitus

01.05.2022 - 31.08.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, YAMK

Opettaja

  • Juha Roslakka

Ryhmät

  • LABLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lahti
  • LABLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lappeenranta
  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • LABLTIYKES22KH
    Kesäopinnot 2022 (YAMK), Lahti
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- hyödyntää erilaisia työelämän kehittämismenetelmiä ja käyttää/hyödyntää tutkimustietoa työelämän kehittämiseksi
- arvioida ja raportoida tutkimuksellisen kehittämishankkeen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa 2.5.-17.5.2022.: Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Virtuaaliopetus Zoomissa 20.5.2022 klo 9:00-16:00: Johdatusta tutkimuksellisen kehittämisen teemaan.
Oppimistehtävä 2 verkossa, 20.5.-7.8.2022: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma, palautus 14.8.2022
Virtuaaliseminaari Zoomissa: Kehittämishankesuunnitelman esittely. Opiskelija osallistuu yhteen seminaariin kahdesta vaihtoehdosta 18.8.2022 (ryhmä A) klo 9:00-16:00 tai 19.8.2022 klo 9:00-16:00 (ryhmä B).

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlessa annetut materiaalit.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Etäopiskelu ja virtuaaliset lähipäivät.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana tehtävät tehtävät 1 & 2, 50 %
Kehittämishankesuunnitelma 50%

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Toteutus on ensisijaisesti tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle