Eriarvoisuuden tunnistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00BO34-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
11.01.2022 - 14.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Jaana Mantela
- Raija Hovi-Pulsa
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE21SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää kaksi kontaktiopetuspäivää;
11.1 klo 9-15/Zoom verkko-opetuspäivä
8.3 klo 9-16/ Mukkulan kampus, lähiopetus.
Arviointi perustuu tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävään oppimistehtävään.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso toteutuu 11.1-14.3.2022.
Se sisältää kaksi kontaktiopetuskertaa:
11.1 klo 9-15/Zoom verkko-opetuspäivä
8.3 klo 9-16/ Mukkulan kampus, lähiopetus (läsnäolovelvoite).
sekä itsenäistä tehtävän tekemistä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson oppimateriaalia on Moodle-sivustolla. Opintojaksolla tehdään myös itsenäistä aiheeseen liittyvää tiedonhakua tehtävää varten.
Oppimistehtäviin liittyvä materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Moodle-verkkoympäristö, Zoom-ohjelma ja Mukkulan kampus.
Sisältö
Opintojaksolla
- tunnistetaan ja analysoidaan eriarvoistumiseen ja marginalisaatioon liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- hyödynnetään hankittua tietoa lasten, nuorten ja perheiden tukemisessa
Arviointimenetelmät
Opintojaksolla on tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävä oppimistehtävä, mikä arvioidaan 1-5.
Arviointiasteikko
1-5