Brändin rakentaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI64-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 05.06.2022
Ajoitus
23.08.2022 - 31.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Tiina Pernanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Resurssiluentoja, välitenttejä ja ryhmätyönä toteutettava brändin rakentamissuunnitelma.
Ajoitus ja läsnäolo
Vko 35-39 + vko 41 TimeEditin mukaan Zoomissa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opettajan suosittelema kirjallisuus Moodle-alustalla.
Työelämäyhteistyö
Case-yritykset.
Oppimisympäristö
Zoom ja Moodle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Opiskelija osaa
- hahmottaa brändin merkityksen yrityksen kilpailu- ja taloudellisen menestyksen keinona
- kuvata brändin rakentamisprosessin eri vaiheet
- tulkita erilaisia keinoja ja painotuksia osana menestyvää brändiä
- tehdä lähtökohta-analyysejä osana brändin rakentamisprosessia
- laatia brändin rakentamissuunnitelman
Tämä opintojakso tukee opintojaksojen "Integroitu markkinointiviestintä" sekä "Sisällöntuotanto" -opintojaksoja.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskäsitteiden hallinta, esim. Asiakkuudet ja markkinointi -opintojakso.
Vaihtoehtoisesti Bergström, S. & Leppänen A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavana e-kirjana kirjastosta.
Arviointimenetelmät
Opiskelija laatii ryhmätyönä kirjallisen brändin rakentamissuunnitelman. Kyseessä voi olla aloittelevan yrityksen brändin rakentamissuunnitelma tai jo olemassa olevan brändin kirkastamissuunnitelma. Lisäksi henkilökohtaisia välitenttejä. Arviointi 1-5.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse brändin rakentamiseen liittyvää käsitteistöä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen liittyviä peruskäsitteitä ja tietää eri tilanteisiin soveltuvia ratkaisuja. Opiskelija osallistuu ryhmätyöhön ja laatii alustavan brändin rakentamissuunnitelman.
Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa tarkastella brändin rakentamiseen liittyviä toimenpiteitä ja vertailla niitä. Hän osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan toteuttamiskelpoisen brändin rakentamissuunnitelman. Opiskelija toimii ryhmän aktiivisena jäsenenä.
Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu hyvin arvosanoin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brändin rakentamiseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi. Opiskelija toimii ryhmän innovatiivisena ja vastuullisena jäsenenä.
Tentit ja muut yksilötehtävät suoritettu kiitettävin arvosanoin.