Integroitu markkinointiviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI67-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
27.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Taina Orpana
- Sami Lanu
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviesintäsuunnitelma case organisaatiolle. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.
Ajoitus ja läsnäolo
Kurssi alkaa 28.9. ja pääsääntöisesti lähikerrat ovat joka toinen viikko. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa. Poissaolot korvataan lisätehtävillä, jotka ovat saatavilla kurssin Moodle pohjalta.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.
Oppimisympäristö
Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h
Sisältö
Teoriapohjaa keskeisistä käsitteistä, monikanavaisista toimintaympäristöistä, kohderyhmä vaikuttamisesta, markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa sekä säilyttämisessä ja automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksien hyödyntäminen suunnittelun tukena. Teorian soveltaminen case organisaatioiden markkinointiviestintäsuunnitelman muodossa.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.
Arviointimenetelmät
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5
Arviointiasteikko
1-5