Siirry suoraan sisältöön

Integroitu markkinointiviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI67-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

27.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 45

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Taina Orpana
  • Sami Lanu

Opetusryhmät

  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet ja tavoitteet
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi
- vertailla keskeisiä perinteisen ja digitaalisen mainonnan keinoja ja ymmärtää niihin liittyvät käsitteet
- määritellä automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksia markkinointiviestinnässä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Integroidun markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviesintäsuunnitelma case organisaatiolle. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.

Ajoitus ja läsnäolo

Kurssi alkaa 28.9. ja pääsääntöisesti lähikerrat ovat joka toinen viikko. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa. Poissaolot korvataan lisätehtävillä, jotka ovat saatavilla kurssin Moodle pohjalta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h

Sisältö

Teoriapohjaa keskeisistä käsitteistä, monikanavaisista toimintaympäristöistä, kohderyhmä vaikuttamisesta, markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa sekä säilyttämisessä ja automaation, tekoälyn ja analytiikan mahdollisuuksien hyödyntäminen suunnittelun tukena. Teorian soveltaminen case organisaatioiden markkinointiviestintäsuunnitelman muodossa.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5