Siirry suoraan sisältöön

Sisällöntuotanto (10 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI68-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

06.09.2022 - 08.12.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen, AMK

Opettaja

  • Teemu Helo
  • Kaisa Leka
  • Joanna Vihtonen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelijat perehtyvät sisällöntuotannon eri aihealueisiin niin tekstintuottamisen kuin visuaalisenkin suunnittelun näkökulmasta. Opintojaksolla tuotetaan teksti- ja visuaalista sisältöä eri projekteja varten. Opintojakso on yhteydessä opintojaksoihin Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä sekä Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.

Opetusmenetelminä ovat verkko-opetus, lähiopetus, yksilötehtävät sekä pienryhmätyöskentely.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii opetukseen osallistumista (min. 80 %)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksolla jaettava materiaali

Sisältö

Opiskelijat tuottavat markkinointiviestinnän sisältöjä eri kanaviin. Opintojaksolla käsitellään sisällöntuotantoa viestinnän suunnittelun, tekstintuottamisen ja visuaalisen viestinnän näkökulmista. Opintojaksolla perehdytään sisällöntuotannon eri työkaluihin ja prosesseihin. Aihealueet ovat seuraavat:

- Viestinnän suunnittelun eri tasot
- Erilaiset sisällöt ja mediamuodot
- Ydinviesti ja tone of voice
- Tekstit ja rakenteet
- Kuvan viestit, merkit ja merkitykset
- Valokuvauksen perusteet
- PhotoShopin perusteet
- Graafisen suunnittelun perusteet
- InDesignin perusteet

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson yhteydessä suositellaan, että opiskelija suorittaa samalla myös joitakin seuraavista opintojaksoista: Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä, Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.

Arviointimenetelmät

Opintojakson arviointi perustuu tiedollisen ja taidollisen osaamisen arviointi. Arviointiperusteet: oppimistehtävät, projektityö ja vertaisarviointi.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa valita soveltuvat keinot projektia varten.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut, osaa valita soveltuvat keinot projektia varten sekä toteuttaa niitä luovasti ja ratkaisukeskeisesti.