Sisällöntuotanto (10 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI68-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
06.09.2022 - 08.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Teemu Helo
- Kaisa Leka
- Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelijat perehtyvät sisällöntuotannon eri aihealueisiin niin tekstintuottamisen kuin visuaalisenkin suunnittelun näkökulmasta. Opintojaksolla tuotetaan teksti- ja visuaalista sisältöä eri projekteja varten. Opintojakso on yhteydessä opintojaksoihin Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä sekä Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Opetusmenetelminä ovat verkko-opetus, lähiopetus, yksilötehtävät sekä pienryhmätyöskentely.
Ajoitus ja läsnäolo
Vaatii opetukseen osallistumista (min. 80 %)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojaksolla jaettava materiaali
Sisältö
Opiskelijat tuottavat markkinointiviestinnän sisältöjä eri kanaviin. Opintojaksolla käsitellään sisällöntuotantoa viestinnän suunnittelun, tekstintuottamisen ja visuaalisen viestinnän näkökulmista. Opintojaksolla perehdytään sisällöntuotannon eri työkaluihin ja prosesseihin. Aihealueet ovat seuraavat:
- Viestinnän suunnittelun eri tasot
- Erilaiset sisällöt ja mediamuodot
- Ydinviesti ja tone of voice
- Tekstit ja rakenteet
- Kuvan viestit, merkit ja merkitykset
- Valokuvauksen perusteet
- PhotoShopin perusteet
- Graafisen suunnittelun perusteet
- InDesignin perusteet
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakson yhteydessä suositellaan, että opiskelija suorittaa samalla myös joitakin seuraavista opintojaksoista: Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä, Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Arviointimenetelmät
Opintojakson arviointi perustuu tiedollisen ja taidollisen osaamisen arviointi. Arviointiperusteet: oppimistehtävät, projektityö ja vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa valita soveltuvat keinot projektia varten.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut, osaa valita soveltuvat keinot projektia varten sekä toteuttaa niitä luovasti ja ratkaisukeskeisesti.