Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CD61-3019
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Emmi Maijanen
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Pienryhmäkeskustelut (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRLII22SLLiiketalouden koulutus 22S, laskentatoimi, Lappeenranta
-
LLPRLII22SMLiiketalouden koulutus 22S, markkinointi, Lappeenranta
-
LLPRLII22SJLiiketalouden koulutus 22S, juridiikka, Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot
- Tentti
- Pienryhmäkeskustelut
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- käyttää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssilla on lähiopetusta 2 x viikko (katso TimeEdit). Toinen opetuskerta luento ja toinen pienryhmäkeskustelu.
Kussin lopussa moodle-tentti.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetusta on 2x2 tuntia viikossa lukujärjestyksen mukaisesti. Osallistuminen lähiopetukseen ei ole pakollista. Keskustelutehtäviin osallistumisella kuitenkin vaikutus arviointiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström Seija: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavilla e-kirjana koulun kirjastosta.
Oma tietokone mukana myös lähiopetuksessa.
Uusintamahdollisuudet
Moodle-tentti kurssin lopussa.
Oppimisympäristö
Lähiopetus Lappeenrannan kampuksella, oppimateriaali & kurssin tiedotus ja tentti moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5 op, joka vastaa 135 tuntia työtä.
Työmäärä jakautuu:
- luennot 30 tuntia
- pienryhmäkeskustelut 30 tuntia
- opitun reflektio 30 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 45 tuntia
Sisältö
- Uudistuva markkinointi
- Markkinointiympäristö
- Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinointiviestintä
- Asiakkuuksien hallinta
Arviointimenetelmät
Tentti. Harjoitustehtävistä lisäpisteitä tenttiarvosanaan.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tietää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja pystyy arvioimaan toimintaa tämän tiedon mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa näitä toimintansa selittämiseen ja suunnitteluun.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja osaa suunnitella toimintaa näiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa näiden asiakastarpeiden mukaisesti.