Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CD61-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 14.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Tiina Pernanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTILII22KLiiketalouden koulutus 22K Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- käyttää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ensisijaisesti lähiopetus tai koronatilanteesta johtuen verkko-opetus Zoomin kautta.
Ajoitus ja läsnäolo
Lukujärjestyksen mukaan. Pakollinen läsnäolo.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström, S. & Leppänen, A. 2016 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Muu opettajan ilmoittama aineisto.
Työelämäyhteistyö
Opintojaksolla yrityscase.
Oppimisympäristö
Resurssiluentoja. Yksilö- ja ryhmätehtävät (Moodle), muutoin vapaavalintaisessa oppimisympäristössä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op x 27 tuntia = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Markkinoinnin keskeiset peruskäsitteet ja toimintamallit: Yrityksen toimintaympäristö ja markkinointistrategiset vaihtoehdot. Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi. Kilpailukeinot ml. markkinointiviestintä. Asiakkuuksien hallinta.
Arviointimenetelmät
Yksilötentit (3 kpl) 50 %. Ryhmäesitykset 50 %.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet pääosin ja osaa soveltaa niitä osin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.