Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen terveydenhoitajatyö (10 op)

Toteutuksen tunnus: AH00CA46-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 26.02.2023

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Terveydenhoitajakoulutus

Opettaja

  • Mia Blomqvist
  • Heidi Väisänen

Opetusryhmät

  • Info (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset verkossa (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Verkkotentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLPRTH21SM
    Terveydenhoitajakoulutus 21SM Lappeenranta

Pienryhmät

  • Info
  • Verkkoluento
  • Harjoitukset verkossa
  • Verkkotentti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toteuttaa terveydenhoitajatyön asiakaslähtöisiä toimintamalleja ja työmenetelmiä
- toteuttaa asiakaslähtöistä motivoivaa ohjausta ja hyvinvointivalmennusta
- perustella näyttöön perustuvaa toimintaansa monialaisessa yhteistyöverkostossa
- toteuttaa promotiivista ja preventiivistä terveydenhoitajatyötä eri toimintaympäristöissä
- arvioida ja kehittää yhdyspintatyöskentelyään

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkoluennot, harjoitustehtävät, reflektoiva portfolio, tentti.

Ajoitus ja läsnäolo

100% läsnäolo harjoitustunneilla/simulaatioissa. Harjoitukset ja simulaatiot toteutuvat verkossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Haarala, Honkanen, Mellin & Tervaskanto-Mäentausta 2015. Terveydenhoitajan osaaminen. Edita
Muu kurssilla erikseen mainittava ja jaettava materiaali.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävät opiskelijoiden kesken sekä työelämäläheisesti yhteistyössä julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin edustajien
kanssa.

Uusintamahdollisuudet

Tentin arvosanaa voi korottaa kerran ja hylätyn tentin voi uusia kaksi kertaa.

Oppimisympäristö

Luennot, Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10op = 270h

Sisältö

- Terveydenhoitajatyön asiakaslähtöiset toimintamallit ja työmenetelmät
- Asiakaslähtöinen motivoiva ohjausta ja hyvinvointivalmennus
- Näyttöön perustuva toiminta monialaisessa yhteistyöverkostossa
- Promotiivinen ja preventiivinen terveydenhoitajatyö eri toimintaympäristöissä
- Asiakaslähtöiset osallistavat ja toiminnalliset menetelmät sekä eri viestintäkanavat

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija pystyy nimeämään terveyden edistämisen asiakaslähtöisiä toimintamalleja ja työmenetelmiä.
Opiskelija osaa niukasti soveltaa osallistavia ja toiminnallisia terveydenhoitajatyön menetelmiä yksilö- ja yhteisötasoisesti.
Opiskelija osaa harvoin perustella valitsemiaan työmenetelmiä ja toimintamalleja eikä osaa hyödyntää eri viestintäkanavia ja teknologiaa.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija pystyy osittain arvioimaan terveyden edistämisen asiakaslähtöisiä toimintamalleja ja työmenetelmiä.
Opiskelija osaa pääosin soveltaa osallistavia ja toiminnallisia terveydenhoitajatyön menetelmiä yksilö- ja yhteisötasoisesti.
Opiskelija osaa jossain määrin perustella valitsemiaan työmenetelmiä ja toimintamalleja sekä jossain määrin hyödyntää eri viestintäkanavia ja teknologiaa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa arvioida terveyden edistämisen asiakaslähtöisiä toimintamalleja ja työmenetelmiä.
Opiskelija osaa asiakaslähtöisesti soveltaa osallistavia ja toiminnallisia terveydenhoitajatyön menetelmiä yksilö- ja yhteisötasoisesti.
Opiskelija osaa perustella valitsemiaan työmenetelmiä ja toimintamalleja sekä hyödyntää eri viestintäkanavia ja teknologiaa.