Digitaalisuus ja asiakkuudet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BO50-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Taina Orpana
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LABLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lahti
-
LLTIYUUDL21SUudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 21S Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelijat hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä. Maksimimäärä kurssille 45.
Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Lähikerroilla toimitaan pienryhmissä ja keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä sekä asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Kontaktikerroilla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä. Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa.
20.1.2022, aiheena asiakasymmärrys
16.3.2022, aiheena asiakaskokemus
Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/my/taina.orpana
Oppimisympäristö
Verkkosessiot Zoomissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h
Sisältö
Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).
Arviointimenetelmät
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5
Arviointiasteikko
1-5