Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)
Toteutuksen tunnus: MI00BL22-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
06.09.2021 - 03.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
Vastuuopettaja
Arto Kutvonen
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05HVK19SValokuvaus 19S, Lahti
-
05HMES19SMediasisällön suunnittelu 19S, Lahti
-
05VIV19SVisuaalisen viestinnän koulutus 19S, Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan ja ryhmätyössä toimittava aktiivisesti.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta