•   Asiakasanalytiikka YL00CN96-3002 30.03.2023-18.05.2023  5 op  (LLPRYASLI23KV) +-
    Opettajan/vastuuhenkilön nimi

    Jaani Väisänen

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Luento- ja itseopiskelumateriaali. Muut opettajan osoittamat materiaalit.

    Toteutustapa ja opetusmenetelmät

    Opintojaksolla on verkossa pidettäviä luentoja sekä itseopiskelumateriaalia. Opiskelijat tekevät kurssin aihealueisiin liittyvän harjoitustyön sekä tentin.

    Arviointimenetelmät

    Harjoitustyö hyväksytty/hylätty Tentti

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    30.03.2023 - 18.05.2023

    Ilmoittautumisaika

    21.11.2022 - 15.01.2023

    Ilmoittautuminen Pepissä https://peppi.lab.fi

    Ryhmä(t)
    • LLPRYASLI23KV
    Vastuuyksikkö

    Liiketoiminta (LAB)

    Pienryhmät
    • Verkkoluennot (Koko: 0.
    • Tentti (Koko: 0.
    Opettaja(t)

    Jaani Väisänen

    Koulutusohjelma(t)

    Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen

    Toimipiste

    Verkkokampus

    Virtuaaliosuus

    5 op

    Arviointiasteikko

    1-5

    Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

    Kurssi suoritetaan vain esitetyn mallin mukaan

    Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

    Kurssin harjoitustyö on mahdollista suorittaa esim. omalla työpaikalla tai omassa yrityksessä.

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Tentti viimeisten luentojen ja harjoitusten jälkeen. Kaksi uusintatenttiä erikseen ilmoitettuina ajankohtina.

    Ajoitus ja läsnäolo

    30.3.2023 - 18.5.2023. Verkkoluennot to 30.3.2023, to 20.4.2023, to 11.5.2023. Verkkoluennot eivät ole pakollisia mutta suositeltavia. Luennot ajoittuvat opintojakson alkupäähän, ja niissä käytävien tietojen pohjalta suoritetaan kurssin muut tehtävät.

    Oppimisympäristö

    Opiskelu tapahtuu verkossa. Kurssimateriaali, tiedotus, harjoitustöiden palautus ja tentti moodlessa.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Kurssi on 5op = 135 tuntia. Lähiopetus 12 tuntia Itsenäinen opiskelu 50 tuntia Harjoitustyö 50 tuntia Tenttiin valmistautuminen 21 tuntia Tentti 2 tuntia

    Sisältö

    Asiakaskokemuksen liittyvät sisäiset ja ulkoiset tietolähteet Sisäisen ja ulkoisen asiakastiedon yhdistäminen liiketoiminnan näkökulmasta Asiakasdatasta muodostettujen liiketoimintaa kuvaavien tunnuslukujen laskeminen Asiakasdataan perustuva kuvaileva ja ennustava analyysi

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Hylätty arvosana annetaan, kun opiskelija ei ole saavuttanut kurssin oppimistavoitteita. Opiskelija ei ymmärrä asiakasanalytiikan osa-alueita, eikä osaa näyttää mitään aiheeseen liittyviä oppimistuloksia tentissä ja tehtävissä.

    Arviointikriteerit - taso 1

    Opiskelija osaa nimetä yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija tietää, miksi ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä yhdistetään Opiskelija osaa nimetä joitain asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija tietää, mitä tarkoitetaan asiakasdataan perustuvalla kuvailevalla ja ennustavalla analyysillä

    Arviointikriteerit - taso 3

    Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa laskea asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa yksinkertaista kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä

    Arviointikriteerit - taso 5

    Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen strategialle keskeisiä ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä luoden strrategisesti kiinnostavaa uutta tietoa Opiskelija osaa laskea yrityksen strategian kannalta tärkeimpiä asiakasanalytiikan tunnuslukuja sekä muokata niitä tarpeen mukaan Opiskelija osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä sekä tehdä niistä liikkeenjohdollisia päätelmiä