Jaani Väisänen
Jaani Väisänen
Luento- ja itseopiskelumateriaali. Muut opettajan osoittamat materiaalit.
Opintojaksolla on verkossa pidettäviä luentoja sekä itseopiskelumateriaalia. Opiskelijat tekevät kurssin aihealueisiin liittyvän harjoitustyön sekä tentin.
Harjoitustyö hyväksytty/hylätty Tentti
Suomi
30.03.2023 - 18.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Ilmoittautuminen Pepissä https://peppi.lab.fi
Liiketoiminta (LAB)
Jaani Väisänen
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Kurssi suoritetaan vain esitetyn mallin mukaan
Kurssin harjoitustyö on mahdollista suorittaa esim. omalla työpaikalla tai omassa yrityksessä.
Tentti viimeisten luentojen ja harjoitusten jälkeen. Kaksi uusintatenttiä erikseen ilmoitettuina ajankohtina.
30.3.2023 - 18.5.2023. Verkkoluennot to 30.3.2023, to 20.4.2023, to 11.5.2023. Verkkoluennot eivät ole pakollisia mutta suositeltavia. Luennot ajoittuvat opintojakson alkupäähän, ja niissä käytävien tietojen pohjalta suoritetaan kurssin muut tehtävät.
Opiskelu tapahtuu verkossa. Kurssimateriaali, tiedotus, harjoitustöiden palautus ja tentti moodlessa.
Kurssi on 5op = 135 tuntia. Lähiopetus 12 tuntia Itsenäinen opiskelu 50 tuntia Harjoitustyö 50 tuntia Tenttiin valmistautuminen 21 tuntia Tentti 2 tuntia
Asiakaskokemuksen liittyvät sisäiset ja ulkoiset tietolähteet Sisäisen ja ulkoisen asiakastiedon yhdistäminen liiketoiminnan näkökulmasta Asiakasdatasta muodostettujen liiketoimintaa kuvaavien tunnuslukujen laskeminen Asiakasdataan perustuva kuvaileva ja ennustava analyysi
Hylätty arvosana annetaan, kun opiskelija ei ole saavuttanut kurssin oppimistavoitteita. Opiskelija ei ymmärrä asiakasanalytiikan osa-alueita, eikä osaa näyttää mitään aiheeseen liittyviä oppimistuloksia tentissä ja tehtävissä.
Opiskelija osaa nimetä yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija tietää, miksi ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä yhdistetään Opiskelija osaa nimetä joitain asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija tietää, mitä tarkoitetaan asiakasdataan perustuvalla kuvailevalla ja ennustavalla analyysillä
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa laskea asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa yksinkertaista kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen strategialle keskeisiä ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä luoden strrategisesti kiinnostavaa uutta tietoa Opiskelija osaa laskea yrityksen strategian kannalta tärkeimpiä asiakasanalytiikan tunnuslukuja sekä muokata niitä tarpeen mukaan Opiskelija osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä sekä tehdä niistä liikkeenjohdollisia päätelmiä