Jukka Sirkiä
Jukka Sirkiä
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa. Kirjallisuus: Mauborgne R., Kim W., C. (2017) Uusi Sininen Meri -Rohkeus kasvaa. Alma Talent ja hyvänä kurssin tukimateriaalina toimii Mika Kamenskyn kirja: Strateginen johtaminen ja Menestyksen timantti. Lisäksi omaehtoista tiedonhakua.
Opetuskerrat toteutetaan Zoomin välityksellä tiimityöskentelynä ja intensiivisenä yrityssimulaationa. Tiimityöskentelynä opiskelijaryhmät toteuttavat strategiatyön työelämän yrityscaselle ja yrityssimulaatiossa toteutetaan yrityksen strateginen johtamisen simulaatio. Tiimit muodostetaan ja tiimityöskentely alkaa jo ensimmäisellä kerralla, joten ole mukana. Kurssin Moodlesta löytyvät tarvittavat Zoomin linkit.
Suomi
16.03.2023 - 11.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen Pepissä https://peppi.lab.fi
10 - 40
Liiketoiminta (LAB)
Jukka Sirkiä
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Tiimityönä toteutettava strategiatyö yritykselle tai tilanteen mukaan vaihtoehtoisesti casena toimii esivalitut suomalaiset pörssiyhtiöt.
Opetus toteutetaan koulutusohjelman päivinä lukujärjestyksen mukaisesti. Tiimityöt ja yrityssimulaatio toteutetaan enimmäkseen lähiopetuksen ulkopuolella.
Moodle, Zoom, yrityssimulaation sovellus ja itsenäinen työskentely.
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Opintojaksolla opitaan liiketoiminnan strategisen johtamisen ja suunnittelun perusteet. Strategisen johtamisen viitekehystä sovelletaan tiimitöissä ja yrityssimulaatiossa.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavotteita tai opiskelijalta puuttuu kurssin osasuorituksia.
Opiskelija tuntee strategisen johtamisen keskeiset käsitteet, teoriat ja analyysit sekä ymmärtää niiden hyödyntämisen strategisten valintojen tekemisessä sekä strategian merkityksen liiketoiminnan kehittämisen välineenä.
Opiskelija tuntee monipuolisesti strategiaan liittyviä peruskäsitteitä, teorioita ja analyysejä sekä ymmärtää niiden yhteyden myös omaan työhön. Opiskelija osaa hyödyntää analysoitua tietoa ja perustella kehittämiseen liittyviä toimenpide-ehdotuksia. Opiskelija kykenee tutkimaan ja arvioimaan yrityksen toimintaympäristöä, kysyntää sekä asiakas- ja kilpailutilannetta strategisten analyysien avulla.
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida kriittisesti strategiatyöhön liittyviä teorioita, keskeisiä käsitteitä ja analyysejä sekä perustella niiden käyttöä liiketoiminnan kehittämisen välineenä. Opiskelija osaa hyödyntää teorioita liiketoiminnan eri osa-alueiden strategisen tason tarkastelussa ja kykenee analyyttiseen tarkasteluun.