Tarja Korpela
Tarja Korpela
Oppimateriaali on saatavissa Moodlesta laita linkki Hyvikseen
Opintojakson kaksi kontaktipäivää toteutetaan virtuaalisesti Zoomissa. Oppimisympäristö: Moodle Opetusmenetelmät: aktivoivat luennot, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, verkkoluennot/Podcastit,
Tuutorin arviointi
Suomi
15.01.2023 - 14.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Ilmoittautuminen Pepissä https://peppi.lab.fi
0 - 45
Hyvinvointi (LAB)
Tarja Korpela, Arja-Tuulikki Malin
Opintojaksolle otetaan vain Palvelumuotoilu sosiaali- ja terveysalalla (yamk) -koulutuksen opiskelijoita (ryhmä HLTIYSTPAMU23KV)
Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu
Verkkokampus, Lahti
4 op
5 op
1-5
Opintojaksolle ei ole valinnaisia suoritustapoja
Opintojakson hylätyn osaamisen testit ja kirjallisen tehtävän voi uusia kaksi kertaa vuoden aikana opintojakson päättymisestä ja arvosanan voi korottaa kerran vuoden kuluessa opintojakson päättymisestä Labin tutkintosäännön mukaisesti.
Opintojakson kulku: Moodle ja ennakkotehtävät avautuvat 15.1.2023 Ennakkotehtävä I: Tiedonhallinta ja tiedon käyttö - osaamisen testi Ennakkotehtävä II: Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet sekä tieteellinen tieto -osaamisen testi Ensimmäinen kontaktipäivä 9.2 klo 9-14 yhteinen ohjelma Tulevaisuuden johtaja (yamk) -koulutuksen kanssa, klo 14.15-16 ryhmän omaa ohjelmaa. Välitehtävä: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit. Toinen kontaktipäivä 8.3 klo 9-16: Työpaja lähestymistavoista Opintojaksotehtävä (analyysitehtävä) palautus 16.4 mennessä Moodleen Arvosana Peppiin 14.5 mennessä
Moodle ja Zoom.
1. Ennakkotehtävä I: Tiedonhankinnan työkalupakki ja Tiedonhallinta -osaamisen testi 1 op 2. Ennakkotehtävä II Tieteellinen tieto sekä tutkimus- ja kehittämistoiminnan eettiset periaatteet. Osaamisen testi 1 op 3. Kontaktiopetukset 1 op 4. Tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat - videot/podcastit. 0,5 op 5. Analyysitehtävä 1,5 op
Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet, tiedon hankinta, tieteellinen tieto, opinnäytetyön prosessi ja käytänteet Labin Hyvinvointiyksikössä, tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat
Opiskelija ei ole tehnyt hyväksytysti osaamisen testejä eikä analyysitehtävää.
Opiskelija osaa - hankkia tietoa - tunnistaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä - valita relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
Opiskelija osaa - hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä. - arvioida tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä - valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä menetelmäkirjallisuuden avulla.
Opiskelija osaa - hankkia tietoa ja arvioida kriittisesti tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä. - arvioida kriittisesti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä ja soveltaa niitä perustellusti - valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä asiantuntevasti ja monipuolisesti menetelmäkirjallisuuden avulla.