Brändiviestinnän projekti (5 op)
Toteutuksen tunnus: MI00BL85-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAMK)
Toimipiste
Muotoiluinstituutti (LAMK)
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Teollisen ja brändimuotoilun koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Julia Ojapelto
Ryhmät
-
05HPAMU17Pakkaus- ja brändimuotoilu 17, Lahti
-
05TEB17Teollisen ja brändimuotoilun koulutus 17, Lahti
-
05Z1HVIV17Z1 aikaikkuna 05HVIV17
-
05Z1HTEB17Z1 aikaikkuna 05HTEB17
-
05Z1HSIK17Z1 aikaikkuna 05HSIK17
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää brändin luomisen tulevaisuuden menetelmiä suunnitteluprojektissa
- kuvata miten brändimateriaalia rakennetaan brändimanuaalin avulla
- toteuttaa visuaalista brändimateriaalia, joka tukee yrityksen suunnittelutoimintaa sekä brändistrategiaa
- ohjeistaa ja tilata brändimateriaalin visuaalisia elementtejä yhteistyössä muiden ammattilaisten kanssa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus opintojakson Reppu-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyy opintojakson Reppu-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö osaamisesta esim. työelämäprojektien kautta.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan työelämäyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Reppu-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 65 %, luennot 10 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään visuaalinen identiteettin elementteihin ja miten sellaisen voi rakentaa tavoitteellisesti. Harjoitustyönä tehdään visuaalisen identiteetin suunnittelutyö opittuja menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Taiteen ja typografian perusopinnot sekä vektorigrafiikka- ja taitto-ohjelman käytön perustaidot (esim. Adobe Illustrator ja InDesign).
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää visuaalisen identiteetin suunnittelun ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää visuaalisen identiteetin suunnittelun ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää visuaalisen identiteetin suunnittelun menetelmiä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia identiteettejä
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta