Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointiyrittäjyys, laatu ja markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTS1043-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.03.2021 - 16.05.2021

Ajoitus

17.05.2021 - 15.08.2021

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 300

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
  • Sosionomikoulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
  • Ensihoitajakoulutus

Opettaja

  • Antti Kosonen
  • Tuula Hämäläinen

Ryhmät

  • EHK20
    Ensihoitajakoulutus 20K, Lappeenranta
  • SH19M
    Sairaanhoitajakoulutus 19S, monimuotototeutus, Lappeenranta
  • SOK18M
    Sosionomikoulutus 18K, monimuotototeutus, Lappeenranta
  • FY18
    Fysioterapeuttikoulutus 18S, Lappeenranta
  • HLPRSOTE20H
    Hyvinvointialan yhteiset opinnot 2020-2021 (AMK), Lappeenranta
  • FY19
    Fysioterapeuttikoulutus 19S, Lappeenranta
  • FYK18
    Fysioterapeuttikoulutus 18K, Lappeenranta
  • FYK19
    Fysioterapeuttikoulutus 19K, Lappeenranta

Osaamistavoitteet

Opiskelija pystyy perustelemaan yrittäjyyteen liittyviä ratkaisuja ja vertailemaan laatuun liittyviä tekijöitä.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Itsenäisesti verkko-opintoina. Opintojakso on jaettu osioihin, joissa erilliset suoritukset. Osiot voi suorittaa haluamassaan aikataulussa toteutusajan puitteissa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaali löytyy sähköiseltä oppimisalustalta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ahot- / opinnollistamismahdollisuus esim. yrittäjyyskokemuksen perusteella.

Sisältö

Opiskelija tietää ja tuntee eri yritysmuotojen keskeiset erot, yrittäjyyden toimintaedellytykset ja yrityksen perustamisprosessin. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin, palvelujen laadun ja tuotteistamisen merkityksen sekä yritystoiminnan riskit sekä hyvinvointiyrittäjyyteen liittyvän lainsäädännön ja valvonnan.

Opiskelija
- osaa yrityksen perustamisprosessin
- ymmärtää toiminnan laadun, tuotteistamisen ja markkinoinnin merkityksen muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa yritykseen liittyvät lupakäytännöt sekä valvonnan ja omavalvonnan sisällöt
- osaa markkinoida osaamistaan valikoidulle kohderyhmälle

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Sisältö: Yrityksen määritelmät, yhtiömuodot ja yritystoiminnan riskit, yrityksen tulot ja menot, markkinointi ja palvelujen tuotteistaminen, laatu, hyvinvointiyrittäjyyteen liittyvä lainsäädäntö ja valvonta

Arviointimenetelmät

Itsenäisesti verkossa suoritetut tentit ja kirjalliset tehtävät

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Hylätty (0)

Osioiden tehtävät eivät vastaa asetettuja tavoitteita ja / tai niitä ei ole palautettu aikataulussa.

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Hyväksytyssä arvioinnissa opiskelija on tietoinen yrittäjänä toimimisen mahdollisuuksista ja riskeistä. Opiskelija osaa arvioida yrityksen myyntituloja ja kuluja sekä hahmottaa yrityksen lupakäytäntöjä. Opiskelija tunnistaa eri laatua arvioivia menetelmiä sekä markkinointikeinoja.
Eri osioiden tehtävät arvioidaan erikseen ja ne kaikki tulee olla hyväksytysti suoritettu tehtäväantojen kriteerien mukaisesti. Tehtäväantojen kriteerit löytyvät sähköiseltä oppimisalustalta.