Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BV19-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
01.09.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Eva Mattila
- Tiina Pernanen
Ryhmät
-
LLTILII20SH1Liiketalouden koulutus 20S 1 Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet
- markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus Zoomin kautta.
Ennakkotehtäviä, ryhmäesityksiä, tenttejä
Ajoitus ja läsnäolo
Lukujärjestyksen mukaan. Pakollinen läsnäolo.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström, S. & Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Muu opettajan ilmoittama aineisto.
Oppimisympäristö
Resurssiluentoja. Yksilö- ja ryhmätehtävät (Moodle), muutoin vapaavalintaisessa oppimisympäristössä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op x 27 tuntia = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Markkinoinnin keskeiset peruskäsitteet ja toimintamallit: Yrityksen toimintaympäristö ja markkinointistrategiset vaihtoehdot. Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi. Kilpailukeinot ml. markkinointiviestintä. Asiakkuuksien hallinta.
Arviointimenetelmät
Yksilötentit (3 kpl) 50 %. Ryhmäesitykset ja vertaisarviointi 50 %.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet pääosin ja osaa soveltaa niitä osin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.