Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00BV19-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

01.09.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 45

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Eva Mattila
  • Tiina Pernanen

Ryhmät

  • LLTILII20SH1
    Liiketalouden koulutus 20S 1 Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet
- markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkko-opetus Zoomin kautta.

Ennakkotehtäviä, ryhmäesityksiä, tenttejä

Ajoitus ja läsnäolo

Lukujärjestyksen mukaan. Pakollinen läsnäolo.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Bergström, S. & Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Muu opettajan ilmoittama aineisto.

Oppimisympäristö

Resurssiluentoja. Yksilö- ja ryhmätehtävät (Moodle), muutoin vapaavalintaisessa oppimisympäristössä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op x 27 tuntia = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Markkinoinnin keskeiset peruskäsitteet ja toimintamallit: Yrityksen toimintaympäristö ja markkinointistrategiset vaihtoehdot. Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi. Kilpailukeinot ml. markkinointiviestintä. Asiakkuuksien hallinta.

Arviointimenetelmät

Yksilötentit (3 kpl) 50 %. Ryhmäesitykset ja vertaisarviointi 50 %.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet pääosin ja osaa soveltaa niitä osin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.