40% Lähiopetus, 60% Etäopetus
Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja opintopolun mukaan.
40% Lähiopetus, 60% Etäopetus
Luentojen yhteydessä jaettava aineisto.
Kontaktiluennot, etäohjaus ja itsenäinen- sekä tiimityöskentely.
Perustuu YAMK-arviointikehikkoon, jota sovelletaan harjoitustyön suorittamiseen, sekä tuloksiin.
Suomi
01.03.2023 - 31.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
20 - 40
Tarja Keski-Mattinen
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut
Lahden kampus
3 op
3 op
1-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Harjoitustyö työlämätoimeksiantona.
Luennot, harjoitukset ja harjoitustyö.
27 h per opintopiste = 135 h opiskelijatyötä
Organisaation informaatioprosessien automatisoinnin mahdollisuudet.
Informaation keräämisen toimintamallit, ja toiminnan suunnittelu
Kerätyn informaation arvonluontimahdollisuudet ja niiden visualisointi.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksyttävästi.
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen.
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen.
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Hän osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa, ja osaa arvioida automaatisoinnin mahdollisuuksia sekä luoda informaation keräämisen toimintamallin ja tuottaa siitä visuaalisen kuvauksen sekä johtaa toimintaa nykytilan selvityksen ja kehittämissuunnitelman laadinnassa.
Lähiopetus
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen
Suomi
01.01.2023 - 31.07.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
Reko Juntto
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut
Lahden kampus
1-5
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä ajankohtaiseen kehitykseen. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Etäopetus
Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.
Liiketalouden digitaaliset ratkaisut -koulutukseen osallistuvilla on etuajo-oikeus, muut kurssille ilmoittautuneet hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan osallistavilla menetelmillä ensimmäinen oppimistehtävä ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Toisella lähikerralla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä. Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5
Suomi
27.08.2022 - 16.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
0 - 57
Taina Orpana
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut, Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Lahden kampus
5 op
1-5
Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.
Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h
Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).
Etäopetus
Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.
Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää verkossa (tiistaina 7.3. ja 18.4.), jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. HUOM! Mukaan mahtuu 45 opiskelijaa.
Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan osallistavilla menetelmillä ensimmäinen oppimistehtävä ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Toisella lähikerralla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.
Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5
Suomi
06.03.2023 - 31.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
0 - 45
Taina Orpana
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut, Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Lahden kampus
5 op
1-5
Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.
Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h
Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Kaksi omaan organisaatioon sovellettavaa kirjallista oppimistehtävää.
Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).
Lähiopetus
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Ennakkotehtävä yksilötehtävänä osallistujille ennen opintojakson alkua. Asiantuntijaluennot, kehittämistehtävän ohjaus sekä kehittämistehtävien katselmukset etäluentojen sekä etäohjausklinikoiden kokonaisuutena.
Harjoitustyö ja aktiivinen osallistuminen
Suomi
20.10.2022 - 08.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Reko Juntto
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut
Lahden kampus
1-5
Kehittämistehtävä työlämätoimeksiantona.
Luennot ja harjoitukset, harjoitustyö.
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Organisaation liiketoimintaprosessit ja liiketoimintastrategia. Digitaalisuuden merkitys liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Organisaation digistrategia ja strategiamuodot kehittämistyössä.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita hyväksyttävästi.
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyväksyttävästi. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä.
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet hyvin. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa luoda organisaatiolle digistrategian.
Opiskelija on saavuttanut kurssin tavoitteet erinomaisesti. Opiskelija osaa laatia kuvauksen organisaation liiketoimintaprosesseissa ja osaa arvioida digitaalisuuden merkitystä liiketoimintaprosessien tehostamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa luoda organisaatiolle digistrategian, ja tehdä toimintasuunnitelman strategian käyttöön ottoon.
Koulutusohjelmaan ei ole liitetty toteutuksia.