Kulttuurialan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut, op
Opetussuunnitelmat
Opinnot
Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja opintopolun mukaan.
Lukuvuosi 2022 - 2023
Uuden ajan digitaaliset ratkaisut YY00BW95-3007 26.08.2022-14.10.2022
5 op(HLTIYSTD22SV, ...)+-
Toteutustapa
Lähiopetus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suositeltava aineisto kerrotaan opintojakson Moodle-toteutuksella
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää kaksi yhteistä etätyöskentelypäivää ja näiden välissä järjestetävät kaksi etäohjauskertaa Zoom-ohjelmistolla. Muu työskentely tapahtuu ryhmissä ryhmän valitsemalla tavalla.
Arvioinnin perusteet: ryhmän kehittämistehtävä, sen esittely ja siihen liittyvä materiaali (kirjallinen raportti ja infograafi), itse- ja vertaisarviointi
Opetuskieli
Suomi
Ajoitus
26.08.2022 - 14.10.2022
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
5 op
Ryhmä(t)
HLTIYSTD22SV
MLTIYMDR22S
LLTIYLDR22S
Pienryhmät
Verkkoluento (Koko: 0. Avoin amk: 0.)
Opettaja(t)
Sariseelia Sore, Harri Heikkilä
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolle hyväksytään ensisijaisesti digitaaliset ratkaisut -koulutuksen opiskelijoita
Vastuuyksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Koulutusohjelma(t)
Kulttuurialan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut, Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut
Toimipiste
Lahden kampus
Arviointiasteikko
1-5
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä toteutetaan ryhmän valitseman jäsenen työpaikalle
Oppimisympäristö
Moodle, Zoom
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (135 h)
Sisältö
- digikypsyys
- digiratkaisujen kehitystrendit
- digiratkaisu lisäarvona
- digiratkaisun suunnittelu
- digiratkaisun käyttökokemuksen ja käyttöliittymän merkitys
- infograafi viestintämuotona
Arviointikriteerit
Ei saavuttanut tasoa 1
Arviointikriteerit - taso 1
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa/tietolähteitä sekä perustella tiedon/tietolähteiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella ja uudistaa arvoa tuottavan digipalvelun
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti oman alan sekä alan ulkopuolisille kansallisille ja kansainvälisille kohderyhmälle
- johtaa itseään ja toimia aktiivisesti ja vastuullisesti
- ottaa vastuuta yksittäisten henkilöiden tai ryhmien osaamisen kehittämistä
Arviointikriteerit - taso 3
Tason 1 lisäksi opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti teoreettista tietoa/tietolähteitä
- ratkaista vaativia ongelmia innovaatiotoiminnassa
- etsiä ja analysoida kehittämishaasteen taustalla olevia perusolettamuksia
- ottaa vastuuta tavoitteellisesta osaamisen kehittämisestä strategialähtöisesti
Arviointikriteerit - taso 5
Tason 3 lisäksi opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia
- arvioida ja kehittää organisaation toimintaa