Etäopetus
Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja opintopolun mukaan.
Etäopetus
Luento- ja itseopiskelumateriaali. Muut opettajan osoittamat materiaalit.
Opintojaksolla on verkossa pidettäviä luentoja sekä itseopiskelumateriaalia. Opiskelijat tekevät kurssin aihealueisiin liittyvän harjoitustyön sekä tentin.
Harjoitustyö hyväksytty/hylätty
Tentti
Suomi
30.03.2023 - 18.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Jaani Väisänen
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Kurssi suoritetaan vain esitetyn mallin mukaan
Kurssin harjoitustyö on mahdollista suorittaa esim. omalla työpaikalla tai omassa yrityksessä.
Tentti viimeisten luentojen ja harjoitusten jälkeen. Kaksi uusintatenttiä erikseen ilmoitettuina ajankohtina.
Opiskelu tapahtuu verkossa. Kurssimateriaali, tiedotus, harjoitustöiden palautus ja tentti moodlessa.
Kurssi on 5op = 135 tuntia.
Lähiopetus 12 tuntia
Itsenäinen opiskelu 50 tuntia
Harjoitustyö 50 tuntia
Tenttiin valmistautuminen 21 tuntia
Tentti 2 tuntia
Asiakaskokemuksen liittyvät sisäiset ja ulkoiset tietolähteet
Sisäisen ja ulkoisen asiakastiedon yhdistäminen liiketoiminnan näkökulmasta
Asiakasdatasta muodostettujen liiketoimintaa kuvaavien tunnuslukujen laskeminen
Asiakasdataan perustuva kuvaileva ja ennustava analyysi
Hylätty arvosana annetaan, kun opiskelija ei ole saavuttanut kurssin oppimistavoitteita. Opiskelija ei ymmärrä asiakasanalytiikan osa-alueita, eikä osaa näyttää mitään aiheeseen liittyviä oppimistuloksia tentissä ja tehtävissä.
Opiskelija osaa nimetä yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija tietää, miksi ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä yhdistetään
Opiskelija osaa nimetä joitain asiakasanalytiikan tunnuslukuja
Opiskelija tietää, mitä tarkoitetaan asiakasdataan perustuvalla kuvailevalla ja ennustavalla analyysillä
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija osaa laskea asiakasanalytiikan tunnuslukuja
Opiskelija osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa yksinkertaista kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen strategialle keskeisiä ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä
Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä luoden strrategisesti kiinnostavaa uutta tietoa
Opiskelija osaa laskea yrityksen strategian kannalta tärkeimpiä asiakasanalytiikan tunnuslukuja sekä muokata niitä tarpeen mukaan
Opiskelija osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä sekä tehdä niistä liikkeenjohdollisia päätelmiä
Etäopetus
Opintomateriaali ja kirjallisuus saatavilla/ilmoitetaan Moodlessa.
Verkkototeutus. Lähiopetus verkossa: streamatut luentovideot saatavilla videotallenteina. Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodlealustalla. Itsenäinen harjoitustyö.
Kokonaisarvosana muodostuu opintojakson kaikkien osa-alueiden yhteisvaikutuksesta.
Suomi
23.02.2023 - 31.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Mika Tonder
Ei edellytetä aiempien opintojaksojen suorittamista.
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Henkilökohtainen harjoitustyö organisaatiolle
Moodle -oppimisalusta, videokokouskanavat
Opintojaksolla perehdytään asiakaskokemuksen elementteihin sekä keskeisiin käsitteisiin ja malleihin. Opintojaksolla käytetään asiakaspolun strategista näkökulmaa, johon sisältyvät kosketuspisteet, asiakaskokemuksen kehittäminen monikanavaisessa ympäristössä. Harjoitustyö, jossa sovellettaan opittua.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai osasuorituksia puuttuu.
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet tyydyttävästi.Hän hallitsee peruskäsitteet sekä osaa soveltaa oppia käytäntöön tyydyttävällä tasolla.
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet hyvin. Hän hallitsee käsitteet ja millit hyvällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön hyvin.
Opiskelija hallitsee opintojaksolle asetetut oppimistavoitteet kiitettävästi. Hän hallitsee käsitteet ja mallit kiitettävällä tasolla sekä osaa soveltaa niitä käytäntöön kiitettävästi.
Etäopetus
Kerrotaan kurssilla
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen.
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla.
Suomi
26.01.2023 - 28.05.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
20 - 40
Sami Lanu
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom)
2 cr luennot
2 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö
Brändin historia
Brändin merkitys ja arvo, perusteet
Brändihierarkian perusteet
Brändin määrittelyn perusteet
Caseja
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä.
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua.
Etäopetus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti.
Verkkoluennot/seminaari/tentti lukujärjestyksen mukaisesti.
Oppimistehtävät, itsenäinen opiskelu.
Arviointiasteikko 0-5
Oppimistehtävät
Seminaari/tentti
Suomi
02.02.2023 - 30.03.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
0 - 50
Minna Ikävalko
Opintojaksolle voivat osallistua vain YAMK-tutkintoa suorittavat opiskelijat (ja avoimen AMK:n kautta henkilöt, joilla on YAMK-tasoiseen opintoon vaadittava pohjakoulutus).
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Ei muita suoritustapoja.
Moodle ja Teams.
Opintojakso on 5op = 135h opiskelijan työtä.
Verkkoluennot
Oppimistehtävät
Seminaari/tentti
Verkoston määritelmä ja rakentuminen.
Eri verkostotyypit
Liiketoimintaklusterit
Arvonluonti ja liiketoiminta verkostoissa
Hylätty arvosana annetaan silloin kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Opiskelija tunnistaa verkostoitumisen perusajatuksen ja merkityksen liiketoiminnassa.
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tasot ja verkostoitumisen merkityksen liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää kuinka verkostoituminen vaikuttaa liiketoiminnan kehittämiseen, ja osaa analysoida sitä perustasolla.
Opiskelija osaa hakea ja analysoida tietoa kuinka verkostoitumalla voidaan vaikuttaa liiketoiminnan, toimialan sekä verkostojen kehittämiseen. Opiskelija osaa analysoida sekä soveltaa tietoa verkostoitumisen merkityksestä liiketoiminnan kehittämisessä jatkuvasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.
Etäopetus
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa. Tukimateriaalina toimii kirjallisuus: Kim, W. Chan & Mauborgne, Renee. Sinisen meren strategia. Talentum, 2015 ja Mika Kamenskyn kirja: Strateginen johtaminen ja Menestyksen timantti.
Lisäksi tarvitaan omaehtoista tiedonhakua.
Opetuskerrat toteutetaan Zoomin tai Teamsin välityksellä tiimityöskentelynä ja intensiivisenä yrityssimulaationa. Tiimityöskentelynä opiskelijaryhmät toteuttavat tiimitehtäviä ja mahdollisesti strategiatehtävän työelämän yrityscaselle sekä yrityssimulaatiossa toteutetaan yrityksen strateginen johtamisen simulaatio. Tiimit muodostetaan ja tiimityöskentely alkaa jo ensimmäisellä kerralla, joten ole mukana. Kurssin Moodlesta löytyvät tarvittavat Zoomin linkit.
Suomi
16.03.2023 - 11.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
10 - 40
Jukka Sirkiä
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Tiimityönä toteutettava strategiatehtävä yritykselle tai tilanteen mukaan vaihtoehtoiset tiimitehtävät.
Moodle, Zoom tai Teams, yrityssimulaation sovellus ja itsenäinen työskentely.
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Opintojaksolla opitaan liiketoiminnan strategisen johtamisen ja suunnittelun perusteet. Strategisen johtamisen viitekehystä sovelletaan tiimitöissä ja yrityssimulaatiossa.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavotteita tai opiskelijalta puuttuu kurssin osasuorituksia.
Opiskelija tuntee strategisen johtamisen keskeiset käsitteet, teoriat ja analyysit sekä ymmärtää niiden hyödyntämisen strategisten valintojen tekemisessä sekä strategian merkityksen liiketoiminnan kehittämisen välineenä.
Opiskelija tuntee monipuolisesti strategiaan liittyviä peruskäsitteitä, teorioita ja analyysejä sekä ymmärtää niiden yhteyden myös omaan työhön. Opiskelija osaa hyödyntää analysoitua tietoa ja perustella kehittämiseen liittyviä toimenpide-ehdotuksia. Opiskelija kykenee tutkimaan ja arvioimaan yrityksen toimintaympäristöä, kysyntää sekä asiakas- ja kilpailutilannetta strategisten analyysien avulla.
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida kriittisesti strategiatyöhön liittyviä teorioita, keskeisiä käsitteitä ja analyysejä sekä perustella niiden käyttöä liiketoiminnan kehittämisen välineenä. Opiskelija osaa hyödyntää teorioita liiketoiminnan eri osa-alueiden strategisen tason tarkastelussa ja kykenee analyyttiseen tarkasteluun.
Etäopetus
Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.
Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.
Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.
Suomi
03.10.2022 - 23.12.2022
15.08.2022 - 04.09.2022
10 - 40
Anu Kurvinen
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus, Lappeenranta
5 op
1-5
Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely
Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua
Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.
Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.
Etäopetus
Tutkimuksellinen kirjoittaminen (Mirka Airesvuo): verkkoluento
Opinnäytetyöprosessi (Minna Ikävalko): verkkoluento
Opinnäytetyön suunnittelu 10 op sisältää: Opinnäytetyöprosessi -luennon; tutkimuksellisen kirjoittamisen -osion; opinnäytetyön aiheen valinnan ja sen hyväksyttämisen (ohjaajan määritys); hyväksytyn opinnäytetyösuunnitelman kirjoittamisen.
Suomi
12.01.2023 - 30.12.2023
21.11.2022 - 15.01.2023
Anu Kurvinen, Jaani Väisänen, Mirka Airesvuo, Minna Ikävalko, Sami Lanu
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
10 op
Hyväksytty/Hylätty
Tutkimuksellinen kirjoittaminen (Mirka Airesvuo): Käydään läpi (tutkimus)raporttien sekä YAMK-opinnäytetyön rakenne; tutkimuksellisen tekstin piirteet; referointi, lähdemerkinnät ja lähdeluettelo; ulkoasu ja havainnollistaminen.
Opinnäytetyöprosessi (Minna Ikävalko): käydään läpi LABin Yamk opinnäytetyöprosessi (prosessin osat, lomakkeet, arviointikriteerit jne)
Etäopetus
Oppimateriaalia jaetaan Moodlessa, sekä opiskelijoita ohjeistetaan kirjallisuuden hakemiseen opintojakson alussa.
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena.
Verkkoluennot, verkkoseminaari, verkkotentti. Itsenäistä opiskelua, ja aiheeseen perehtymistä harjoitustehtävien avulla.
Suomi
01.09.2022 - 13.11.2022
15.08.2022 - 31.08.2022
10 - 55
Jaani Väisänen, Minna Ikävalko
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus, Lappeenranta
5 op
1-5
Verkkoluennot, -seminaari, ja Moodle.
Opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä.
6h verkkoluentoja
3h verkkoseminaari
3h verkkotentti
123h itsenäistä opiskelua, harjoitustehtävien tekemistä sekä tenttiin valmistautumista.
Kehittämistoiminta, käsitteet
Kehittämisprosessi
Tutkimuksellisuus kehittämistoiminnassa
Kehittämistyön menetelmät
Hylätty arvosana annetaan silloin, kun opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä tärkeimpiä käsitteitä. Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä kehittämistehtävälle sopivan tutkimuksellisen lähestymistavan ja tiedonkeruumenetelmän. Opiskelija osaa tunnistaa analyysimenetelmiä.
Edellisen lisäksi opiskelija osaa käyttää valittua tutkimuksellista kehittämismenetelmää sekä tiedon- ja aineistonkeruumenetelmää kehittämistehtävässä. Opiskelija pystyy perustelemaan tutkimukseen käytettävän lähestymistavan ja menetelmät. Opiskelija ymmärtää kriittisen ajattelun tärkeyden tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinnassa sekä kirjallisuuden että empiirisen aineiston suhteen. Hän pystyy osoittamaan tutkimus- ja kehittämistehtävän tulosten käytännön hyötyjä.
Edellisten lisäksi opiskelija pystyy perustellusti arvioimaan tutkimuksellisen lähestymistavan onnistumista sekä tutkimus- ja kehittämismenetelmien sopivuutta. Opiskelija pystyy arvioimaan tutkimuksen tai kehittämistehtävän luotettavuutta ja yleistettävyyttä. Opiskelija pystyy soveltamaan tutkimuksen tai kehittämistehtävän tuloksia.
Etäopetus
Kerrotaan kurssilla
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen.
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla.
Suomi
03.11.2022 - 31.12.2022
15.08.2022 - 04.09.2022
20 - 40
Sami Lanu
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus, Lappeenranta
5 op
1-5
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom)
2 cr luennot
2 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö
Viestinnän perusteet
Viestinnän, markkinoinnin, myynnin ja aspan sekoittuneet roolit
Viestintäkanavat
Strategiat
Mittarit
Caseja
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä.
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua.
Etäopetus
Kerrotaan kurssilla
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen.
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla.
Suomi
09.11.2023 - 31.12.2023
15.05.2023 - 01.09.2023
Sami Lanu
Liiketoiminta (LAB)
Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Verkkokampus
5 op
1-5
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom)
2 cr luennot
2 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö
Viestinnän perusteet
Viestinnän, markkinoinnin, myynnin ja aspan sekoittuneet roolit
Viestintäkanavat
Strategiat
Mittarit
Caseja
Tehtävä tekemättä tai lähteitä ei käytetty eikä sisällöllisesti asialliinen
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä.
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua.