Etäopetus
Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja opintopolun mukaan.
Etäopetus
Opiskelija etsii itsenäisesti sekä kirjallisuuslähteitä että internetin kautta löydettävissä olevia luotettavia lähteitä. Opintojaksolla on esitysmateriaalia.
Kurssi toteutetaan yhteensä neljän päivän intensiiviopetuksena. Kaksi viikkoa ennen intensiiviviikkoa avautuvat kurssin ennakkotehtävät.
Opetusmenetelminä käytetään etäopetusta luennoiden, sekä esimerkkeihin perustuvia soveltavia harjoituksia. Mahdollisuuksien mukaan myös äänitteitä.
Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa.
Suomi
14.11.2022 - 31.12.2022
15.08.2022 - 04.09.2022
10 - 40
Henri Koukka, Erjaleena Koljonen, Minna Asplund
Lukion lyhyttä matematiikkaa vastaava osaaminen.
Ohjelmoinnin perusteet tai vastaava osaaminen.
Teknologia (LAB)
Tekniikan koulutus (ylempi AMK), IoT:stä tekoälyyn
Verkkokampus
5 op
1-5
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kurssin informointi- ja järjestely-ympäristönä käytetään virtuaalista Moodle verkko-oppimisalustaa.
Yhteisiä tunteja on 23. Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu keskimäärin 135 tunniksi.
Kurssi pitää sisällään
- datan tutkimista tilastollisten tunnuslukujen ja visualisoinnin avulla
- estimoinnin perusteet ja tilastolliset testit
- R analytiikan käyttö
- Datan visualisointi web-ympäristössä.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen saatavilla olevia tietolähteitä sekä tehdä itsenäisiä ratkaisuja jossain määrin.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina läpipääsyn tasolla.
Opiskelija osaa käyttää itsenäisesti hyväkseen ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ovat tehtäväksiannon mukaisesti oikein ja hyväksytysti suoritettuina.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen, kriittisesti arvioida ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Opiskelijalta vaaditaan aktiivista osallistumista keskusteluun, hän on positiivinen keskutelukumppani sekä edistää keskustelua olennaiseen suuntaan ja perustelee mielipiteensä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ylittävät annetun tehtäväksiannon tavoitteet.
Etäopetus
Suomi
17.10.2022 - 20.10.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
10 - 40
Matti Welin, Tommi Veijalainen, Juha Hyytiäinen
Teknologia (LAB)
Tekniikan koulutus (ylempi AMK), IoT:stä tekoälyyn
Verkkokampus
5 op
1-5
Etäopetus
Opiskelija etsii itsenäisesti sekä kirjallisuuslähteitä että internetin kautta löydettävissä olevia luotettavia lähteitä. Opintojaksolla on esitysmateriaalia.
Kurssi toteutetaan neljän päivän intensiiviopetuksena.
Opetusmenetelminä käytetään lähiopetusta luennoiden, sekä esimerkkeihin perustuvia soveltavia harjoituksia. Mahdollisuuksien mukaan myös äänitteitä.
Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa.
Suomi
27.02.2023 - 06.04.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
5 - 30
Matti Welin, Minna Asplund, Rami Viksilä
Edeltävä osaaminen:
- Lukion lyhyttä matematiikkaa vastaava osaaminen.
- Ohjelmoinnin perusteet tai vastaava osaaminen.
- Datan analysointi ja visualisointi, tai vastaava osaaminen.
- Koneoppiminen tai vastaava osaaminen.
Teknologia (LAB)
Tekniikan koulutus (ylempi AMK), IoT:stä tekoälyyn
Verkkokampus, Lahti
5 op
1-5
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kurssin informointi - ja järjestely-ympäristönä käytetään virtuaalista Moodle verkko-oppimisalustaa.
Yhteisiä tunteja on noin 24. Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu keskimäärin 135 tunniksi.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen saatavilla olevia tietolähteitä sekä tehdä itsenäisiä ratkaisuja jossain määrin.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina läpipääsyn tasolla.
Opiskelija osaa käyttää itsenäisesti hyväkseen ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ovat tehtäväksiannon mukaisesti oikein ja hyväksytysti suoritettuina.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen, kriittisesti arvioida ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Opiskelijalta vaaditaan aktiivista osallistumista keskusteluun, hän on positiivinen keskutelukumppani sekä edistää keskustelua olennaiseen suuntaan ja perustelee mielipiteensä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ylittävät annetun tehtäväksiannon tavoitteet.
Etäopetus
Opiskelija etsii itsenäisesti sekä kirjallisuuslähteitä että internetin kautta löydettävissä olevia luotettavia lähteitä. Opintojaksolla on esitysmateriaalia.
Kurssi toteutetaan neljän päivän intensiiviopetuksena.
Opetusmenetelminä käytetään lähiopetusta luennoiden, sekä esimerkkeihin perustuvia soveltavia harjoituksia. Mahdollisuuksien mukaan myös äänitteitä.
Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa.
Suomi
16.01.2023 - 10.02.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
5 - 30
Matti Welin, Minna Asplund, Rami Viksilä
Edeltävä osaaminen:
- Lukion lyhyttä matematiikkaa vastaava osaaminen.
- Ohjelmoinnin perusteet tai vastaava osaaminen.
- Datan analysointi ja visualisointi, tai vastaava osaaminen.
Teknologia (LAB)
Tekniikan koulutus (ylempi AMK), IoT:stä tekoälyyn
Verkkokampus, Lahti
5 op
1-5
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kurssin informointi - ja järjestely-ympäristönä käytetään virtuaalista Moodle verkko-oppimisalustaa.
Yhteisiä tunteja on noin 24. Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu keskimäärin 135 tunniksi.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen saatavilla olevia tietolähteitä sekä tehdä itsenäisiä ratkaisuja jossain määrin.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina läpipääsyn tasolla
Opiskelija osaa käyttää itsenäisesti hyväkseen ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ovat tehtäväksiannon mukaisesti oikein ja hyväksytysti suoritettuina.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen, kriittisesti arvioida ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Opiskelijalta vaaditaan aktiivista osallistumista keskusteluun, hän on positiivinen keskutelukumppani sekä edistää keskustelua olennaiseen suuntaan ja perustelee mielipiteensä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ylittävät annetun tehtäväksiannon tavoitteet.
Etäopetus
Opiskelija etsii itsenäisesti sekä kirjallisuuslähteitä että internetin kautta löydettävissä olevia luotettavia lähteitä. Opintojaksolla käytettävä esitysmateriaalia on käytettävissä lähiviikosta alkaen.
Opintojakso koostuu intensiiviviikosta (Ma-To) sekä pakollisista esi- ja jälkitehtävistä.
Opetusmenetelminä käytetään etäopetusta luennoiden, sekä esimerkkeihin perustuvia soveltavia harjoituksia. Osa opintojakson tehtävistä toteutetaan ryhmätyönä. Luennot tallennetaan mahdollisuuksien mukaan.
Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa.
Suomi
24.04.2023 - 27.04.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
10 - 25
Matti Welin, Henri Koukka
Ymmärrys ohjelmoinnista.
Teknologia (LAB)
Tekniikan koulutus (ylempi AMK), IoT:stä tekoälyyn
Verkkokampus, Lahti
5 op
1-5
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Moodle oppimisalusta sekä zoom.
Kokonaisajankäyttö on keskimäärin 135 tuntia, josta lähiopetusta 24 h.
Opintojaksolla perehdytään pelillisyyden tuomaan lisäarvoon ja sen erilaisiin toteutustapohin.
Lisäksi tutustutaan nykyaikaiseen pelimoottoriin, sen arkkitehtuuriin ja toimintatapaan erityisesti digitaalisten kaksosten näkökulmasta. Kurssilla toteutetaan pienimuotoinen digitaalinen kaksonen, joka näyttää simuloitua dataa reaaliaikaisesti.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen saatavilla olevia tietolähteitä sekä tehdä itsenäisiä ratkaisuja jossain määrin.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina läpipääsyn tasolla
Opiskelija osaa käyttää itsenäisesti hyväkseen ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ovat tehtäväksiannon mukaisesti oikein ja hyväksytysti suoritettuina.
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen, kriittisesti arvioida ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä.
Opiskelijalta vaaditaan aktiivista osallistumista keskusteluun, hän on positiivinen keskutelukumppani sekä edistää keskustelua olennaiseen suuntaan ja perustelee mielipiteensä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ylittävät annetun tehtäväksiannon tavoitteet.
Eija Mustonen
Lähiopetus
Moodlessa annetut materiaalit.
Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa 1.9. - 3.10. 2022: Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Virtuaalilähiopetus 13.10. klo 9 - 13: Johdatusta tutkimuksellisen kehittämisen teemaan.
Oppimistehtävä 2 verkossa, 14.1.0 - 31.10.2022: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma, palautus 14.11.2022.
Virtuaaliseminaari: Kehittämishankesuunnitelman esittely. Opiskelija osallistuuseminaariin 23.11.
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.
Suomi
05.09.2022 - 16.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Ritva Kinnunen
Teknologia (LAB)
Tekniikan alan koulutus (ylempi AMK), Uudistava johtaminen, Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut, Tekniikan koulutus (ylempi AMK), IoT:stä tekoälyyn, Kulttuurialan koulutus (ylempi AMK), Muotoilun ja median digitaaliset ratkaisut
Lahden kampus
1-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Ei tenttiä.
Etäopiskelu ja lähipäivät.
Opintojakson aikana tehtävät tehtävät 50 %
Kehittämishankesuunnitelma 50%
Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle
Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle
Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle
Etäopetus
Suomi
12.09.2022 - 15.09.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
10 - 40
Matti Welin, Rami Viksilä
Teknologia (LAB)
Tekniikan koulutus (ylempi AMK), IoT:stä tekoälyyn
Verkkokampus
5 op
1-5
Koulutusohjelmaan ei ole liitetty toteutuksia.