Jukka Sirkiä
Jukka Sirkiä
Opintomateriaali saatavilla Moodlessa. Tukimateriaalina toimii kirjallisuus: Kim, W. Chan & Mauborgne, Renee. Sinisen meren strategia. Talentum, 2015 ja Mika Kamenskyn kirja: Strateginen johtaminen ja Menestyksen timantti. Lisäksi tarvitaan omaehtoista tiedonhakua. (not translated)
Opetuskerrat toteutetaan Zoomin tai Teamsin välityksellä tiimityöskentelynä ja intensiivisenä yrityssimulaationa. Tiimityöskentelynä opiskelijaryhmät toteuttavat tiimitehtäviä ja mahdollisesti strategiatehtävän työelämän yrityscaselle sekä yrityssimulaatiossa toteutetaan yrityksen strateginen johtamisen simulaatio. Tiimit muodostetaan ja tiimityöskentely alkaa jo ensimmäisellä kerralla, joten ole mukana. Kurssin Moodlesta löytyvät tarvittavat Zoomin linkit. (not translated)
Finnish
16.03.2023 - 11.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.
10 - 40
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Jukka Sirkiä
Master’s Degree Programme in Business Administration, Customer Oriented Business Development
E-campus
5 credits
1-5
Tiimityönä toteutettava strategiatehtävä yritykselle tai tilanteen mukaan vaihtoehtoiset tiimitehtävät. (not translated)
Opetus toteutetaan koulutusohjelman päivinä lukujärjestyksen mukaisesti. Tiimityöt ja yrityssimulaatio toteutetaan enimmäkseen lähiopetuksen ulkopuolella. (not translated)
Moodle, Zoom tai Teams, yrityssimulaation sovellus ja itsenäinen työskentely. (not translated)
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä. (not translated)
Opintojaksolla opitaan liiketoiminnan strategisen johtamisen ja suunnittelun perusteet. Strategisen johtamisen viitekehystä sovelletaan tiimitöissä ja yrityssimulaatiossa. (not translated)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavotteita tai opiskelijalta puuttuu kurssin osasuorituksia. (not translated)
Opiskelija tuntee strategisen johtamisen keskeiset käsitteet, teoriat ja analyysit sekä ymmärtää niiden hyödyntämisen strategisten valintojen tekemisessä sekä strategian merkityksen liiketoiminnan kehittämisen välineenä. (not translated)
Opiskelija tuntee monipuolisesti strategiaan liittyviä peruskäsitteitä, teorioita ja analyysejä sekä ymmärtää niiden yhteyden myös omaan työhön. Opiskelija osaa hyödyntää analysoitua tietoa ja perustella kehittämiseen liittyviä toimenpide-ehdotuksia. Opiskelija kykenee tutkimaan ja arvioimaan yrityksen toimintaympäristöä, kysyntää sekä asiakas- ja kilpailutilannetta strategisten analyysien avulla. (not translated)
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida kriittisesti strategiatyöhön liittyviä teorioita, keskeisiä käsitteitä ja analyysejä sekä perustella niiden käyttöä liiketoiminnan kehittämisen välineenä. Opiskelija osaa hyödyntää teorioita liiketoiminnan eri osa-alueiden strategisen tason tarkastelussa ja kykenee analyyttiseen tarkasteluun. (not translated)