•   Research and development based on working life YH00CS71-3002 15.01.2023-14.05.2023  5 credits  (HLTIYSTPAMU23KV) +-
    Name of lecturer(s)

    Tarja Korpela

    Learning material and recommended literature

    Oppimateriaali on saatavissa Moodlesta laita linkki Hyvikseen (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Opintojakson kaksi kontaktipäivää toteutetaan virtuaalisesti Zoomissa. Oppimisympäristö: Moodle Opetusmenetelmät: aktivoivat luennot, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, verkkoluennot/Podcastit, (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Tuutorin arviointi (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    15.01.2023 - 14.05.2023

    Enrollment date

    21.11.2022 - 15.01.2023

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLTIYSTPAMU23KV
    Seats

    0 - 45

    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Verkkoluento 1 (Size: 0.
    Teacher(s)

    Tarja Korpela, Arja-Tuulikki Malin

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Opintojaksolle otetaan vain Palvelumuotoilu sosiaali- ja terveysalalla (yamk) -koulutuksen opiskelijoita (ryhmä HLTIYSTPAMU23KV) (not translated)

    Degree Programme(s)

    Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Service Design for Social and Health Services

    Unit location

    E-campus, Lahti

    R&D proportion

    4 credits

    Virtual proportion

    5 credits

    Assessment methods

    1-5

    Alternative completion methods

    Opintojaksolle ei ole valinnaisia suoritustapoja (not translated)

    Dates for exams and retakes

    Opintojakson hylätyn osaamisen testit ja kirjallisen tehtävän voi uusia kaksi kertaa vuoden aikana opintojakson päättymisestä ja arvosanan voi korottaa kerran vuoden kuluessa opintojakson päättymisestä Labin tutkintosäännön mukaisesti. (not translated)

    Timing and attendance

    Opintojakson kulku: Moodle ja ennakkotehtävät avautuvat 15.1.2023 Ennakkotehtävä I: Tiedonhallinta ja tiedon käyttö - osaamisen testi Ennakkotehtävä II: Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet sekä tieteellinen tieto -osaamisen testi Ensimmäinen kontaktipäivä 9.2 klo 9-14 yhteinen ohjelma Tulevaisuuden johtaja (yamk) -koulutuksen kanssa, klo 14.15-16 ryhmän omaa ohjelmaa. Välitehtävä: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit. Toinen kontaktipäivä 8.3 klo 9-16: Työpaja lähestymistavoista Opintojaksotehtävä (analyysitehtävä) palautus 16.4 mennessä Moodleen Arvosana Peppiin 14.5 mennessä (not translated)

    Learning environment

    Moodle ja Zoom. (not translated)

    Students use of time and workload

    1. Ennakkotehtävä I: Tiedonhankinnan työkalupakki ja Tiedonhallinta -osaamisen testi 1 op 2. Ennakkotehtävä II Tieteellinen tieto sekä tutkimus- ja kehittämistoiminnan eettiset periaatteet. Osaamisen testi 1 op 3. Kontaktiopetukset 1 op 4. Tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat - videot/podcastit. 0,5 op 5. Analyysitehtävä 1,5 op (not translated)

    Contents

    Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet, tiedon hankinta, tieteellinen tieto, opinnäytetyön prosessi ja käytänteet Labin Hyvinvointiyksikössä, tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelija ei ole tehnyt hyväksytysti osaamisen testejä eikä analyysitehtävää. (not translated)

    Assessment criteria - level 1

    Analyysitehtävän painoarvo on 1 ja osaamisen testi 2

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija osaa - hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä. - arvioida tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä - valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä menetelmäkirjallisuuden avulla. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija osaa - hankkia tietoa ja arvioida kriittisesti tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä. - arvioida kriittisesti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä ja soveltaa niitä perustellusti - valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä asiantuntevasti ja monipuolisesti menetelmäkirjallisuuden avulla. (not translated)