•   Research and development based on working life YH00CS71-3001 01.01.2023-31.07.2023  5 credits  (HLTIYTUJO23KV) +-
    Name of lecturer(s)

    Anne Suikkanen

    Learning material and recommended literature

    Opintojakson materiaali moodlessa (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Opintojakso sisältää 2 opetuspäivää Zoomissa. Oppimisympäristö: Moodle Opetusmenetelmät: aktivoivat luennot, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, verkkoluennot/Podcastit, (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Hyväksytty osaamisen testi Välitehtävä Analyysitehtävä (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.01.2023 - 31.07.2023

    Enrollment date

    21.11.2022 - 31.01.2023

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLTIYTUJO23KV
    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Webinaari (Size: 0.
    Teacher(s)

    Anne Suikkanen, Mari Kokkonen

    Degree Programme(s)

    Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Leader of the Future in Social and Health Care

    Unit location

    E-campus, Lahti

    Assessment methods

    1-5

    Alternative completion methods

    Opintojaksolle ei ole valinnaisia suoritustapoja (not translated)

    Dates for exams and retakes

    Opintojakson hylätyn osaamisen testin ja kirjallisen tehtävän voi uusia kaksi kertaa vuoden aikana opintojakson päättymisestä ja arvosanan voi korottaa kerran vuoden kuluessa opintojakson päättymisestä Labin tutkintosäännön mukaisesti. (not translated)

    Timing and attendance

    Opintojakson kulku: Moodle ja ennakkotehtävät avautuvat 15.1.2023 Ennakkotehtävä I: Tiedonhallinta ja tiedon käyttö -osaamisen testi Ennakkotehtävä II: tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet sekä tieteellinen tieto Ensimmäinen kontaktipäivä 9.2 klo 9-14 yhteinen ohjelma Sosiaali- ja terveysalan palvelumuotoilu (yamk) -koulutuksen kanssa, Välitehtävä: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit. Toinen kontaktipäivä 9.3.22 klo 9-12: Työpaja lähestymistavoista Opintojaksotehtävä (analyysitehtävä) palautus 16.4 mennessä Moodleen Arvosana Peppiin 14.5 mennessä (not translated)

    Learning environment

    Moodle ja Zoom. (not translated)

    Students use of time and workload

    - Ennakkotehtävä- I: LUT-kirjastopalveluiden tietohallinta-asiantuntijoiden laatimaan Tiedonhankinnan työkalupakkiin perehtyminen. Tiedonhallinta ja tiedon käyttö- osaamisen testi 1 op - Ennakkotehtävä II Tieteellinen tieto sekä tutkimus- ja kehittämistoiminnan eettiset periaatteet. Osaamisen testi. 1 op - Ensimmäinen opetuspäivä 9.2. - Välitehtävä: tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat videot/podcastit. - Toinen opetuspäivä 9.3. - Analyysitehtävä, palautus 16.4. mennessä (not translated)

    Contents

    Tutkimuksen ja kehittämisen eettiset periaatteet, tiedon hankinta, tieteellinen tieto, opinnäytetyön prosessi ja käytänteet Labin Hyvinvointiyksikössä, tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistavat (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelija ei ole tehnyt hyväksytysti osaamisen testiä eikä analyysitehtävää. (not translated)

    Assessment criteria - level 1

    Analyysitehtävän painoarvo on 1 ja osaamisen testi 2

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija osaa - hankkia tietoa ja arvioida tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä. - arvioida tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä - valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä menetelmäkirjallisuuden avulla. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija osaa - hankkia tietoa ja arvioida kriittisesti tiedon luotettavuutta ja hyödynnettävyyttä. - arvioida kriittisesti ja soveltaa perustellusti tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan tieteellisen ja tutkimuseettisen toiminnan käytäntöjä - valita ja soveltaa relevantin menetelmällisen lähestymistavan tutkimus- ja kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa ja perustella sitä asiantuntevasti ja monipuolisesti menetelmäkirjallisuuden avulla. (not translated)