•   Conceptualization and Productization of Services in the Social and Health Sector YH00CP32-3001 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (HLTIYSTPAMU22K, ...) +-
    Name of lecturer(s)

    Tarja Korpela

    Learning material and recommended literature

    Hassi,L., Maila, R & Paju, A. 2015. Kehitä kokeillen : organisaation käsikirja. Helsinki:Talentum Pro. Saatavissa https://kehitakokeillen.fi/wp-content/uploads/2016/01/kehita_kokeillen_preview.pdf (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Opintojakso toteutetaan sekä etänä Zoomissa että Lahden kampuksella. Opetusmenetelmät: aktivoivat luennot, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Itse- ja vertaisarviointi Tuutorin arviointi (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date

    01.07.2022 - 04.09.2022

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLTIYSTPAMU22K
    • HLPRYTO22H
    • HLTIYTO22H
    Seats

    0 - 40

    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Luennot 1 (Size: 40.
    Teacher(s)

    Tarja Korpela, Milla Mäkinen

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Opintojakso edellyttää Ihmislähtöisyys ja muotoiluajattelu sosiaali- ja terveyspalveluissa5 op - opintojakson (YH00CP29) edeltävää opiskelua.
    Opintojakson vastuuopettaja Tarja Korpela tarja.korpela@lab.fi (not translated)

    Degree Programme(s)

    Master’s Degree Programme in Social and Health Care, Service Design for Social and Health Services

    Unit location

    Lahti Campus

    R&D proportion

    3 credits

    Virtual proportion

    4 credits

    Assessment methods

    1-5

    Alternative completion methods

    Opintojaksolle ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja. (not translated)

    Timing and attendance

    Moodle ja ennakkotehtävä avataan viikolla 23. Lähipäivät 7.9 ja 21.9 klo 9-16. Yksi vapaavalintainen ohjausajankohta ke 5.10 (klo 16-17) Lähipäiviin ei ole läsnäolovelvoitetta. Keskeiset osiot nauhoitetaan. Opintojaksotehtävä palautetaan 19.10 mennessä. Arvioinnit Pepissä 27.11 mennessä. (not translated)

    Learning environment

    Kampus, Zoom, Moodle (not translated)

    Students use of time and workload

    Ennakkotehtävä 1 op Lähipäivät 1 op Opintojaksotehtävä 3,5 op Itse- ja vertaisarviointi 0,5 op (not translated)

    Contents

    arvolupaus, konseptointi, kokeilut, ketterä kehittäminen, fasilitointi, yhteiskehittäminen, osallistaminen, tuplatimantti, palvelumuotoilu (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Ennakkotehtävää ei ole tehty Opintojaksotehtväää ei ole tehty hyväksytysti (not translated)

    Assessment criteria - level 1

    Opiskelija - käyttää ¨palvelumuotoilun konseptoinnin ja yhteiskehittämisen tietoperustaa - muotoilee asiakkaiden/potilaiden, työntekijöiden ja/tai organisaation tarpeisiin vastaavia palvelukonsepteja (palvelukonseptin. Esittää palvelukonseptin. - hyödyntää konseptoinnin malleja ja menetelmiä palvelujen uudistamisessa (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija - käyttää asiantuntevasti palvelumuotoilun konseptoinnin ja yhteiskehittämisen tietoperustaa - muotoilee asiakkaiden/potilaiden, työntekijöiden ja/tai organisaation tarpeisiin vastaavia palvelukonsepteja (palvelukonseptin). Esittää visuaalisia keinoja hyödyntävän ja perustellun palvelukonseptin. - hyödyntää konseptoinnin malleja ja menetelmiä palvelujen uudistamisessa. Perustelee valintoja tutkitulla tiedolla. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija - käyttää asiantuntevasti palvelumuotoilun konseptoinnin ja yhteiskehittämisen tietoperustaa. Tietoperusta perustuu ajantasaisiin ja laadukkaisiin lähteisiin. - muotoilee asiakkaiden/potilaiden, työntekijöiden ja/tai organisaation tarpeisiin vastaavia palvelukonsepteja (palvelukonseptin). Esittää visuaalisia keinoja hyödyntävän palvelukonseptin. Konsepti on perusteltu ja siinä on innovatiivista otetta. - hyödyntää asiantuntevasti konseptoinnin menetelmiä palvelujen uudistamisessa. Perustelee valintoja tutkitulla tiedolla. Kuvaa uuden palvelun strategialähtöisesti. (not translated)